Bättre, definitivt

Ja, nu tänker jag inte på Melodifestivalen som jag hör någonstans i bakgrunden, utan på dagens löptur. Förra lördagen trodde jag att det var dags för +55 boende och gåbingo, benen var som blyklumpar, det gick (!) så sakta att springa, jag blev så trött och ......
 
Men idag var det bättre, idag tog jag längre steg och dessutom oftare än förra lördagen, sprang längre, uppför fler backar, blev trött men nu var det motiverat, förra lördagen var det omotiverat.
 
Förra lördagen var det FA Cup, idag var det Premier League igen och en höjdarmatch mellan Newcastle och Chelsea, och trots att Chelsea föll så njöt jag. 
 
Innan det var jag på handbollsmatch då äldsta dotter Syd stod i mål. Förra lördagen var de i Stockholm.... ja det var bättre, definitivt, den här lördagen. 
 
Nu skall vi kanske inte överdriva för förra lördagen var det inte Melodifestival och ni vet att jag har svårt för Melodifestival (även om Loreen var bra ifjol). Nu kunde jag inte undvika två låtar och jag lovade mig själv att inte kommentera, nu är inte fru Syd någon stor Melodifestivalare heller men hon vill gärna kolla lite. Så jag höll mitt löfte, nästan tycker jag i alla fall, jag berättade bara att låten "Mysa", jaså "Gosa" heter den (det visste jag också men jag låtsades lite sådär för frun) fick en stjärna i Dagens Nyheter, utsedd till omgångens sämsta låt. Dock med förbehållet att den möjligen kunde bli en megahit på någon dagisavdelning. I övrigt sa jag ingenting speciellt, suckade kanske lite högt, möjligen ruskade jag lite på huvudet, frågade om det skulle bli avbrott för nyheter, frågade om det är åtta låtar, varje lördag?,  frågade vad fru Syd tyckte, frågade om det var tråkigt om jag lämnade rummet för att äta ensam downstairs så jag kunde hitta någon reprismatch från dagens fotboll (ja det skulle vara tråkigt).. Men annars sa jag ingenting, man vill ju inte verka negativ. För det är ju STORT det här och man vill ju gärna hänga med typ.
Men ni som vill rensa öronen efter kvällens åtta låtar, vrid upp volymen, se till att barnen sover eller att de sitter med låten "Gosa" i öronen. För den här låten är lika vänlig som juristerna var mot Telia igår, ja att VD:n avgick kan man förstå om  mötet igår inleddes på samma sätt som det här;
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0