Utrecht - I´m back!

Utrecht; jag rekommenderar alla läsare att gå tillbaka till februari 2012 och där läsa om Syds alla besvär med tågtrafiken och spurbyten hit och dit. För nytillkomna läsare kan vi berätta att Spår heter Spur på Holländska och hotellet, samma som ifjol, ligger vid järnvägsstationen.
Hur som helst så är Syd här igen, men vi har ett problem. Ett Major Problem som man skulle säga på utrikiska. Jag vet inte vad som gått fel men de har bokat in Syd på ett rum som har fönster mot horisonten, inte mot järnvägsspåren.
Jag försökte minsann byta men "fullbelagt" var svaret, nu har jag i och för sig försökt snacka med grannen på andra sidan korridoren om sakernas tillstånd men nej, det var inte lyckat det heller.
 
Problemet var att damen i det tilltänkta rummet inte förstod svenska och tyvärr inte heller engelska, tyska, franska eller ryska utan enbart holländska vilket inte är Syds starkaste gren. Syd försökte påtala behovet av att komma in på rummet för att få lite koll på tågtiderna därnere bland spuren. Men nej det gick inte alls. Jag uppfattade att hon pratade något om signalsystemet och att det inte var något red light här minsann. Nej och det är ju bra för då går säkert tågen friktionsfritt. Jag skall gå ner och snacka med tejjerna och kíllarna där imorgon för att höra lite hur året varit. De går fortfarande runt i sina käcka mössor och visslar i sina pipor och tågen verkar gå rätt bra i tid.Jag tyckte mig se en skymt 
 
av 23.40 tåget från Hilfendorm igårkväll när jag försökte övertala damen att få kolla på spuren från hennes rum. Nej det samtalet spurade ut helt måste man säga. Hon verkar f ö ha bytt rum nu.
 
Annars har vi faktiskt hunnit med lite shopping i år. Jag hittade en rätt bra skivbutik som vi snart skall presentera. Tjejen i butiken frågade om Syd var från Sverige. Märkligt, Syd som har ett så otypiskt utseende för Sverige. Hur kunde du fatta det frågade man följdaktiligen. Var det utseendet, var det klädseln, vad var det? Jo jag hörde att ni pratade svenska med varandra, dn kompis och du och jag har bott i Sverige! Aha. Två CD blev det i alla fall!
Och ännu en trevlig skivbútik att föreviga. Och ni; Köp skivor! I skivbutik! Inte på bensinmackar, inte på Coop, utan i skivbútik! Precis som förut, ni vet, typ.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: cc den äldre

När det nu har visat sig (enligt tidigare blogg) att Syd följer mellofestivalen med stort? intresse så vill jag berätta att Syd kan följa tävlingen på SVT play även i Holland. Det är ju viktigt att följa större kultur händelser även när man är utomlands. Själv tittar jag på fotboll, lite folkligare men jag får väl stå ut

Svar: Sorry, jag missade det i realtid men SVT Play kan man väl även se efter midnatt? Just nu tittar Syd på BBC där ett sammandrag av Spurs (ej att sammanblanda med holländska spur) och Newcastle visas. Det är kultur det!
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2013-02-09 @ 15:23:35
Postat av: Annika

Jag förstar inte allt, men det var roligt att läsa om min skivbutik... Jag hoppas att Atri N'Assouf och Nabil Baly Othmani är nye favoritar för dig.
Lucka till med Holländska Järnvägen.
Annika (Xango Music)

Svar: Tack för din kommentar. I always do a summer-CD and X-mas CD for my friends and i will include both for the summer CD.
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2013-02-12 @ 17:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0