Livets ändlighet

I veckan som gick drog min äldre släkting f 1920 sin sista suck, han vill inte dra efter andan längre och när man väl tagit ett sådant beslut så går det fort. Det blev fyra dagar på ett äldreboende där han ville vara sedan var det game, set, match. Lite tungt är det att sitta där vid sängkanten och känna att de sista banden till historien nu klipps.
 
Sett i det perspektivet ter sig många andra vardagshändelser som små och ganska oväsentliga.
 
Min äldre släkting gillade kriminaldraman, gärna lite tuffa varianter och skulle säkert ha reagerat på att James Gandolfini f 1961 också drog sin sista suck i veckan som gick. Sopranos det var bra TV det! Det bästa? Jag brukar idogt hävda att Sopranos och "Änkorna" är det bästa jag sett.
 
Det är skillnad det mot Allsång på Skansen, Lotta på Liseberg, Grillmästarna och Sommarkrysset samt en rad andra liknande program. Och nu skall jag bekänna en sak som får Snowdens avslöjanden att framstå som rätt banala. SJ, dvs Syd James har aldrig i hela sitt liv sett ett enda Allsång på Skansen, Lotta på Liseberg, grillmästare, köksmästare, dansmästare eller Sommarkryss hit och dit. Syd är en känslig person och han blir omgående illamående när sådana här program kommer fram i rutan. Nästan lika illamående som när han går i shoppingscenter. Det är nog något fel på Syd James.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0