Gräsligt trött

Den under fjolåret inköpta "Klippo" med självgång har haft lite dålig drivning har jag tyckt länge.  Detta i kombination med en ambitiös trädgårdsarbetsdag i lördags fick mig att börja fundera på om endera konditionen försämrats så radikalt på bara någon dag alternativt att man fått blodbrist eller alternativt att man var så trött efter veckans slit att kroppen helt enkelt intog en nivå med kombinationen hunger och illamående samtidigt. Klart oroande och förvånande i alla fall där jag låg och funderade efter nio timmar i trädgården.
Det var rätt långt gräs, det tar normalt c a 2,5 timmar att klippa allt men nu hade det gått alldeles våldsamt tungt och tagit tid tyckte jag.
Igår körde jag igång Klippon igen och när jag tryckte i självgången så tryckte jag samtidigt ner bakre delen på maskinen så att drivhjulen blev fria i luften och de rörde sig,  inte alls! Jag testade igen, nej det fungerade inte och inte nog med det, jag insåg nu att när driften inte driver så bromsar den. Det var inte blodbrist, inget fel på konditionen det vara bara det att jag skjutit omkring på den här 25 kilos klipparen i tre timmar med bromsen i! Jag förstår nu varför jag kunde bli så urbota trött av att vara så urbota dum att jag inte kollade när det nu gick så alldeles förfärligt tungt där i lördagens solgass. Men skam den som ger sig!
 
 
Prinsessan Madde försökte sig på ett eget klipp häromdagen när hon körde runt i bussfilen och åberopade immunitet när hon blev stoppad. Nu hade tydligen bilen egen immunitet och det var den som Madde hade syftat på när hon utropade: "Det var inte jag, det var bilen som körde här!". Om hon nu sade detta vill säga. Syd James vet ingenting och har absolut inga åsikter om någonting och tycker gott att prinsessan kan få köra där hon vill..  Och välja fel fil så här i all stress inför bröllopet är väl inte så konstigt, herregud en fil hit eller dit. Den blivande gemålen, vars namn jag inte lagt på minnet,  den här Hedgefondsmannen från New York verkar ju var en riktig fil-ur om man läser allt som skrivs, nu skall man inte tro på allt och istället tror Syd att Hedgemannen är en huvens kille. Att han inte blir prins i New York är nog lika bra det så att inte verkligen överträffar dikten.
 
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0