Sommar-CD klar!

Sommar-CD:n är nu klar och första exemplaret är levererat. Ni får gärna kommentera :) eller :(, på låt eller helhet.
Några har frågat om jag kan lägga sommar-CD:n som en Spotify-lista, jag funderar.
 Men ni som vill ha fullvärdigt ljud, ni får en CD, inte heller säker på att Spotify har alla låtar. En CD som ni kan spela högt eller lågt och årets tema är så enkelt att jag redan nu meddelar; vad är viktigast i den svenska sommaren? Jo vädret och resor till omvärlden, besöka nya platser, nya upplevelser.
Första 8 spåren är väderorienterade sedan funderar Bill Fay respektive Johnny Marr om världen och Europa. Jackie Leven (RIP) startar upp resandet som tar oss till städer, länder, världsdelar med allehanda äventyr. Alltså från "Walking on a Pretty Day" med Kurt Vile till Warren Zevons (RIP) textrad "´Send Lawyers, Guns and Money the shit has hit the fan"
 
Hope you will like it:
 

Kommentarer
Postat av: HR

Tack för sommarskivan. Alltid lika kul att få ta del av en annan persons favoritmusik. Känner bara igen två av artisterna men det är väl just det som är tjusningne. Dom låtar jag gillar mest finns på första delen av skivan.
Ha det gott.

Svar: Tack HR, CD:n kräver lite inlyssning. Mestadels musik utgiven 2010-2013, ett par gamla godingar./SJ
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2013-06-15 @ 09:21:15
Postat av: Leifsan

Tack, en spännande blandning som vanligt. Fortfarande är det dock så att DO kan ha eventuella synpunkter på jämställdheten .
Varma hälsningar
Leifsan

Svar: Hej! Tack Leifsan. Jag får lyfta in mer Lucinda Williams, Kasey Chambers och andra på jul-CD:n.
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2013-07-11 @ 19:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0