En stund över

blir det lätt när Schlagerfestivalen pågår, nu tror ni att jag skall "ojja" mig och beklaga mig och tala om att jag tycker att Schlagerfestivalen är urtrist, dåliga låtar, ointressant och så vidare. Men det tänker jag inte alls göra, för schlagerfestivalen har säkert sitt berättigande. Nu vet jag att anhängare av schlagerfestivalen inte gillar att man säger schlagerfestivalen utan det skall vara lite så där "Song Contest" -aktigt istället. Det brukar jag påminna mig själv om när jag åker buss mellan Kristianstad och sommarstugan. Då passerar man "Kristianstad Airport" som det står på skylten men inne i bussen avviserar alltid busschauffören att "no stannar bossen veid Everlaufs flaugstation sau häur kan ni stiga ur". Det låter ju inte lika häftigt som att man droppar av vid Kristianstad Airport.... Lite så är det med schlagerfestivalen också om ni förstår hur jag menar.
 
Annars har ju dagen bjudit på spännande VM-hockey så här i pingsthelgens försommarprakt. Både Sverige och Schweiz överraskar men ändå är grundkänslan "så där" tycker jag. Vore lite kul om Schweiz vann men givet ännu roligare om Sverige vann förstås. Svårt att nå extas över detta VM har jag dock.
 
Sommaren närmar sig helt plötsligt, fort som f- n gick det, man hann ju knappt få av sig skidorna innan man fick kasta sig över räfsan och börja räfsa och nu är det gräsklippning, hallonbuskrensning, mer räfsning och sommarmöbler ut, spark in, vinterkläder hängas undan, sommarkläder hängas på och nu skall man väl snart börja grilla också. Detta stora sommarnöje som jag så gärna avnjuter men till skillnad från andra unga män (sådana som jag alltså om ni missade den poängen) så hyser jag ingen längtan att stå där som grillmanager, tid tar det ju också, man skulle ju kunna köra på flintasteken med varmluftspistol men det är klart att det inte är lika myyyysigt. Nu skall man dessutom grilla allt ser jag på Coops reklam.
Jag riktigt känner att de närmar sig, orden alltså, de där orden som säger "skall vi grilla ikväll, vore inte det myyysigt?"  "Jo", säger jag då, "jättemyyysigt men jag tror inte var har någon grillkol". "Men åk upp till Coop, de har och det tar bara ett par minuter". "Jo", säger jag då, "det kan jag väl göra men jag undrar var jag la Coopkortet". "Här!- Åk nu innan det blir för sent". "Jo" säger jag då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0