An ordinary week in Syd's life? Måndag!

Jag har sett i olika tidningar och tidskrifter att när man gör personporträtt då skall personen berätta så där spännande om hur en dag förflyter och du funderade jag på om jag skulle göra likadant. Problemet är dock att Syd inte alltid kan berätta vem och varför vissa möten och aktiviteter sker. Men sådana här bassaker, dvs bas saker, som att klockan ringer 05.25 kan man berätta. Jag känner att det blev sent igår, släckte först efter midnatt, bedrövligt trött. Riktigt varför jag har fem olika larm som går igång på olika tider vet jag inte själv för jag är väldigt lättväckt. Men så är det, vilket fru Syd inte riktigt gillar. Efter en stund går jag i alla fall ut och hämtar morgontidningarna och fortsätter min nya inslagna linje att läsa en stund innan jag slutligen går upp, innan dess har jag slagit över radion till P1.
 
Frukost - det äter jag varje dag.
 
Till kontoret 08.15 efter att ha besökt företagen V och N. Mailar och stämmer av veckan med personalen vid fikat 09.30. Sedan resa till Västerås för två möten, bägge* fungerar bra och jag hinner dessutom med 10 minuter och en kopp kaffe hos M på SvK. Åker tillbaka vid 16-tiden för ett möte i F där vi diskuterar samarbete. Åter på kontoret vid 18-tiden. Kör igenom mail och telefon. Åker hem vi 20-tiden, handlar, hem, tar en macka och en löptur på sex kilometer, duschar, dricker te, ser andra halvlek mellan Spurs- och Sunderland, vaknar omtöcknad vid 23.02-tiden. Frun skall ut på turné och packar som värst. Avviker för att se på reprisen av Chelsea-Stoke, är dock för trött. Släcker igen efter midnatt.
 
* Hann dels klämma en kardemummamuffin som var lite torr samt få trista besked om Grängesberg. Kallas till möte i morgon f m.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0