Slutrappurt från Utrecht

Imorgon bitti blir det Outrecht för då styr vi kosan hemåt igen. Från Spur nr 7 tror jag det blir! Idag fick vi åka på Spur 19 när vi for iväg till Houten, man får verkligen se sig om på spurområdet. Tåg till Houten är en rejäl färd på 12 minuter, har nu åkt den turen fyra gånger utan att ha sett en enda levandes konduktör!! Inte bra!
 Detta får jag försöka rätta till imorgon innan vi lämnar stationsområdet och berätta för dem hur SJ gör i samma situation. De ställer in tåget! Tänk er själva, inte bara en utan flera passagerare utan biljett skulle ju kunna slinka med på tåget. Och tänk då på oss andra passagerare som faktiskt har betalt biljett! Nej någon dj---la ordning får det vara. Det här kan ju få hela tågsystemet att spura ur annars.
 
Jag kan i alla fall berätta att Shuttlebussen i år fungerade tillfredställande. Tre av fyra turer gick i skaplig tid. Den fjärde turen funderar vi på fortfarande ........
 
Utrecht är en trevlig stad, intrycket kvarstår även efter detta besök. Trevligt sällskap bidrar förstås.
Syd som inte är någon stor matexpert uppskattar till med han att äta middag på något av de trevliga ställen som finns. Lunchen är bortplockad men det finns säkert bra lunchställen också. Enda nackdelen är att jag inte tränat rejält på flera dagar samt att jag inte kunnat ha sedvanlig uppsikt över tågen.
Gårdagsnattens utfallssteg skrämde grannen under som trodde taket höll på att ramla in. Trots att man bara dumpar lite grann. Det är lite små störningar i bilden.
 
Chewy´s Wish skall ni lägga på minnet, det är namnet på bluesbandet jag träffade igår!
 
Nya medaljer i OS och Fulham tog poäng mot Manchester United på bortaplan. Vilken Premier League helg det varit, och man har inte sett annat än stillbilder.  Blir det ny coach i MU? Gör Sir A comeback! Tålamodet tryter och poängen försvinner! Det gör jag med, för i natt! Sleep well! Själv skall fundera lite på det här med SIr A och MU!
 
 

Kommentarer
Postat av: Bettan

Hej chifen!
Fanns inte många träffar på Youtube på Chewy´s Wish men det kanske kommer..... :)
Du får skynda hit nu så du hinner till nästa ställe ;)

2014-02-10 @ 12:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0