Lundell i bra form

Man kan nästan se det som Lundells andra hemmaplan när han spelar i östra Skåne. Fredag kväll, Kristianstad firar 400 år och Lundell startar i Tivoliparken 21.30. Startar upp med en del lite mindre kända låtar, trots en, som Ulf själv senare säger, dålig dag så utvecklar sig spelningen till en bra spelning, Riktigt bra dessutom! Nästa år blir det sista året som Lundell ger sig ut på vägarna, 40 år sedan han började. Undrar just om det var 76 som äldste broder Syd och jag såg Lundell och Nature på Gröna Lund?
Hur går det då med semestern? Jo riktigt bra tycker jag, känns som om jag varit ledig jättelänge, räknar jag efter så är det fyra vardagar utan att vara på jobbet som gått.
En gammal vän från Gränges passerade förbi i veckan, riktigt trevligt. För första gången på väldigt många år så sprang vi en runda tillsammans, knappa 8 km, en skön förmiddagsrunda! Pratade gamla Grängesminnen, mindes våra musikomröstningar som vi höll på med i många år innan hockeyn tog över för min del men ständiga helger på annat håll. Revolution med Beatles, Bugles in the afternoon med Hazelwood var ett par riktiga långkörare på våra listor.
Gårdagens DN, boktips från Jens Lapidus ; David Pearce "1974", hittade den i Kristianstad och kom i läshumör. 
Annars skall alla böcker köpas på Globe i La och alla skivor hos INGEMAR i Borlänge. 
 
Heading for bed now, en dryg 8 km imorse, sol och bad, varmt, tar på krafterna. Och ikväll är det måne över Haväng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0