Mick Jagger, Keith Richards, Syd James, Ronnie Wood & Charlie Watts

Det vore kanske inte så dumt det. Men nu är det inte så troligt att Syd James skulle platsa i bandet speciellt inte som de redan är två gitarrister på plats, dessutom har Syd inte tränat gitarr på ett tag.
Nej, man får nog förbli på publikplats som nu senast på Tele 2 Arena. Imponerande bra konsert var det och ännu mer imponerad blir jag av snart 71-årige Jaggers tonårsspänstiga agerande! Keith 71 i december också i bra form!
 
Svårt att säga hur denna konsert ligger till i "all-time-rangordning", den ligger definitivt med på topp fem, känns det som. Springsteen i Göteborg där han efter drygt fyra timmars spelning fick sex stjärnor av fem möjliga är etta, sedan är det svårt Springsteen någon av de andra gångerna? Förra Rolling Stones? Neil Young? Savoy Brown på Marquee? Dylan i Göteborg, Tom Petty? Svårt är det. Larz-Christerz i ishallen i LA? Kicki Danielsson på LA-festen för något år sedan?
 
Ja, jag skämtar lite mer er där på slutet.. Vilka bär jag med mig i saligt lyckorus? Vi får fundera och i sommarens fortsättning bjuder vi in nu närmast Lundell i Kristianstad och sedan Neil Young i Köpenhamn. Kanske också i Stockholm.
 
Bra var det i tisdags! Lite öronpip tycker jag mig ha fortfarande. Men det kanske bara är lite sömnbrist efter alla VM-matcher i fotboll!
 
Nu skall jag åka till posten...det har kommit paket.........från Ginza...........
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0