The Special one

Och då tänker jag inte på tomten som kommer inom några få dagar utan på vår José som nu fick lämna Chelsea FC. Inte en omgång för tidigt men jag återkommer till det nedan.
Tomten lyser grönt i år, vi skriver den 20 december och man möter 10 graders värme. Snön ligger således inte vit på taken utan möjligen i någon konstsnösprutad backe i området. Det blev ju några minusdagar i veckan som gick så de kanske klarar snögarantin. Tomten, han med klapparna tänker jag på, har ingen snögaranti så det lär nog slå gnistor om mederna när han kommer farandes. Det blir nog ett rent elände för renarna, de får undvika asfaltvägarna och hålla sig i dikesrenen för att inte slita ner medarna, de vill ju inte bli medskyldiga till att förstöra släden. Om nu klimatöverenskommelsen lyckas med sin ambition att hålla temperaturstegringen på max 2 grader så blir det ändå varmare än hittills så jag ser nog tomten komma på en hybridsläde i framtiden, ren batteridrift i storstan sedan får renarna ta vid.
 
Juletid, i år (också) hade vi tänkt att "vi skall vara ute i god tid med julförberedelserna så att vi kan njuta lite av advent och inte stressa ända in i "julkaklet". Och? "Jo tjena".
Det är som vanligt, vi stressar in i kaklet, kanske att vi nästa år (också) skall försöka vara ute i lite bättre tid. Svårt att vara ute i god tid när man inte riktigt har den, tiden alltså. Men å andra sidan, tiden, den är lika lång för alla.
 
Så var det då detta med José, som ni minnesgoda läsare vet så förutspådde vid tre manager/tränarbyten för några veckor sedan; Chelsea, Leksand och Newcastle. Två nu genomförda medan Newcastle ändå lyft sig en del på slutet, det kanske blir räddning på 8 däruppe i nordost. Hoppas det.
Det spekuleras i London West End, Fabregas, De Costa, Hazard pekas av fansen ut som förrädare. Själv har Syd inget emot att Mourinho för lämna Stamford Bridge, men Costa och Syd på samma sida mot Mourinho det känns inte heller bra. Nu kan ju de Costa vara en hedersknyffel utanför plan men, nja jag har svårt för den herrn. Det kostar på att vara supporter. Vi gläds istället åt Crystal Palace, West Ham och Leicester får gärna vinna PL. Det vore rent underbart. Och så får vi se när Manchester U byter coach (igen). Sir Alex, en revival? Nej, men någonting måste hända däruppe på Old Trafford. För min del får de gärna harva på.
 
Nu skall fru Syd och jag ut och shoppa. Jag behöver pigga upp mig med lite musik inför den utmaningen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0