Ich bin krank gewesen

och då försvann också inspirationen att skriva. Nu var det väl inget allvarligt typ en manlig förkylning med 37-38 graders feber men en nog så besvärlig luftrörskatarr. Som jag alltid får när man förkyler sig och det var nog det som hände då jag redan förra helgen tyckte mig vara återställd efter Hollandsresan. Det vara kalla dagar både söndagen och måndagen förra veckan och då blev jag klart sämre. Nu vara det i och för sig Kalla-dag idag också men då blev man istället väldigt uppvärmd och glad! Vilken idrottskvinna! Verkar trevligt ödmjuk dessutom till skillnad mot vår svenske golfvän som var med hos Skavlan i fredags.
Toppformen för mig själv lyste med sin frånvaro i fredags så min allmänt positiva inställning hade försvunnit i en hostattack men ändå; Något mer självbelåtet tror jag ändå är svårt att hitta!. Det vara lilla frun som ville flyga privatplan hit och köpa flera nummer för stort hus dit och lilla frugan som ville ditt och datt och pengarna rinner ut men det rinner nya in och hej vad det var 80 gäster under jul så blev det trångt trots 46 gästhus och båt och 2427 golfklubbor där och kepsen i pannan och pegen i örat,(ja inte dottern då utan en sån där peg som man peggar med ni vet.) och så var det  Tigers X som X barnflicka och hej på dig Woods men inte mer och så lite roliga barn där och så lilla frugan igen. Det var inte magsjuka utan en kraftfull mental kräkattack man höll på att drabbas. av.....
 
Så lördag och söndag gick i vilans tecken, jobbigt, trots skidor och fotboll och kaffe och te och mer fotboll och skidor och kaffe och te och fotboll igen och så lite ny musik som är riktigt bra! Det kommer att bli låtar på sommar-CD;n, det vet jag redan nu. Men svårt att vara still, men jag höll mig och det var nog bra det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0