Johaug, Björgen, Kalla, Bleckur och alla ni andra

fantastiska skidtjejer. Syd James är djupt imponerad. Johaug idag, total intensitet i 3 mil, Kallas upphämtning efter "en nära-döden-upplevelse" i Mördarbacken, Bleckurs urstarka åkning och Björgen som Syd uttyckt sin hyllning till tidigare. Jag hoppas ni alla blir allas föredömen så att fler tjejer söker sig till skidåkning och Paradise Hotel får lägga ner för att ingen är intresserad. Jag trodde att Kalla var närmare en sjukhustransport än en bronsmedalj säger Syd James i en kommentar där han minns sina egna totala sammanbrott i uppförsbackar. "Det var inte i Mördarbacken utan backen efter Dödskurvan i Grängesberg som jag fick min totala kollaps", berättar Syd. "Det fanns dock minst två väsentliga skillnader" berättar Syd vidare, "den mest väsentliga skillnaden är att Kalla kom tillbaka och fick nya krafter och kunde göra en urstark avslutning, min avslutning kan man knappast Kalla urstark, snarast en ren Bleckout". Hur som helst så har det varit en enastående skidfest. Enda anledningen till deppighet är när man ser på sin egen skidkarriär jämfört med dessa fantomer, säger Syd. Det spelar ingen roll om de skulle slå ihop alla vallateam i hela VM så skulle man säkert inte bli bättre än 75:a i alla fall och då räknar jag med att drygt 60 startande. Glöm inte bort att det är ett tiotal föråkare ute i spåret också.... Ohyggligt bra gjort, ja du också Johan Olsson!
 
En mycket trolig bild av Syd James i Mördarbacken skid-VM 2015.
 
 
Ni har väl sett reklamen;
 
Jag har inte gett upp säger Syd, det är aldrig för sent men det blir tufft.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0