Nyårsdagen 2015

har börjat gråmulen, midvinternattens köld är bortblåst*, endast talgoxarna och Syd James är vakna.
* I en Sydvästlig luftström c a 5 sekundmeter.
Disken efter gårdagens nyårsfirande är avklarad. Frukosten avklarad, kompletteringsläste gårdagens DN om hur Kubas förväntas förändras efter Baracks löfte om hävda sanktioner. Ring P 1 diskuterar kulturens existens. Nyheterna talar om en lugn nyårsnatt, några knivskärningar, en balkong som rasat, ett nytt Moskéhot, denna gång i Uppsala.
Ännu inga nyårsdagssmällar.
 
Idag tänkte jag börja mitt nya liv som romantiker vilket ingår i 2014:års decemberöverenskommelse. Fru Syds kompisgäng hade för något år sedan en omröstning om vem som var gift men den mest Oromantiske mannen.
Fru Syd vann, ohotad. Och har man en gång fått en pole position så gäller det att bevaka denna, de är viktigt, kolla bara F1 och Sprint i Skidor...
 
Hur som helst, idag kommer fru Syd att väckas med champagnefrukost och en liten romantisk gåva! Ett ögonblick, redaktionskommittén ställer sig tvivlande till detta. Men då till er övriga vill bara ställa följande uppmaning.
Ni som INTE tror på detta med en romantisk förändring och champagnefrukost räcker upp handen! Nu!
 
Handen sa jag. Inte händerna! Jajaja jag ser, du behöver inte vifta också och framförallt inte med bägge händerna.
 
OK då, jag kanske tog i lite för mycket i decemberöverenskommelsen, jag också. 
 
"Hör du fru Syd nu är det dags att gå upp men jag skjuter till dörren lite medan jag dammsuger".
 
Ni andra kan ta ner händerna nu, det var då ett förfärligt viftande det blev.
 
GOD FORTSÄTTNING PÅ 2015!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur gick nu då till slut, med romantiken? Var champagnefrukosten och den lilla gåvan uppskattad? Blev den nye romantikern långvarig eller föll han tillbaka i gamla hjulspår? jag kan inte låta bli att undra eftersom jag vet hur det brukar bli för egen del med nyårslöft6en :P

Svar: Gamla hjulspår!
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2015-07-07 @ 18:22:52
Postat av: Anonym

Samma här. I princip. Några förändringar har det blivit under året. Men inte pga nyårslöftena dessvärre :P. Så är det. Vi är människor.

2015-07-10 @ 08:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0