En bestämd uppfattning om hur saker ting är

har vi väl lite till mans och kvinns. En sådan uppfattning kan vara att man tror att Östermalmsbor är lite övertrevliga när de möter varandra och den bestämda uppfattningen fick jag bekräftad i veckan. Jag var i Stockholm ett par kvällar  och hälsotillståndet hade nått det tillståndet att lite löpning kunde påbörjas efter tre veckors host och host. Det kan för övrigt tilläggas att jag hade tänkt mig lite mer tempobetonad träning nu i helgen men idag känns det som om det sitter något och irriterar i luftrören igen. Och, nu riktar jag mig till dem som känner mig: Jag LYSSNADE faktisk på kroppens signaler och avstod träning idag. "Kors i taket" säger ni!
 
Men nu var det inte det som dagens lilla spalt skulle handla om utan att jag under min löprunda där på Östermalm blev omkörd av en cykel, med en person på förstås, som strax efter omkörningen plötsligt mötte någon som, eeeeeeeeeeeedeeeedu! Jaaaaag tyckte väl av det var du. Såååååååå roooolligt att seeeeeee deeeeej!. Ja, ni förstår resten med puss på kind och såååååå rooooligt igen osv. . När det skulle räcka med ett; Hoj, hoj! Läge?
 
En annan bestämd uppfattning är att man som äldre skall ta det lugnt även om pensionskuvertet indikerar att de flesta borde göra som Irving Kahn som avslutade sitt arbets- och fysiska liv förra veckan, Irving avslutade sitt yrkesliv efter att ha jobbat in i det sista som överhuvud för firman Kahn Brothers. Irving började jobba på Wall Street 1928! Och höll i ända tills förra veckan då han lämnade både jobbet och jordelivet 109 år gammal. Nu får hans juniora son Thomas Graham sköta det hela själv, ungdomen tar över, TG just fyllda 72. Håll i så blir läsningen i pensionskuvertet successivt roligare. 109 kanske är att ta men fram emot 90 är väl helt OK.
 
En ytterligare annan bestämd uppfattning är att Skavlan inte är speciellt underhållande längre, igår ville man dock se Marit Björgen och Johan Olsson. Björgen fick dock mest frågor om hon skulle ha barn nu och vad gubben säger om det, och lite annat larv. Men som de personer de är med den oerhörda träning de lagt ner så är jag hängiven supporter och då blir man ju extra sur när man inte själv ens kan köra ett tempofyllt träningspass.......en blåsig lördag i mars. Men å andra sidan så kunde man följa kvartsfinalerna i FA-Cupen. Häftig avslutning mellan Villa och West Brom.....nu ikväll.
 
Och nu ikväll hörde jag återigen polisintervjun efter trippelmordet i Uddevalla, polisen kan bekräfta att de hittat tre personer med olika kön...där borde polisen kanske haft en mer bestämd uppfattning....
 
 
I veckan läste jag en intressant artikel om Robin Friday.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0