Vilket drama vi kan bevittna ikväll!

Det kanske inte spelas så väl alla gånger men vilken spänning det är att få följa dramats utveckling. Man tänker att man borde varit på plats, nästa år, ja då skall jag förlägga en ledig helg så att man kan följa dramat på plats.
Nej nu tänker jag inte på Måns, som jag f ö tror har en god chans att vinna!  Jag har enbart sett delar av sammandraget på semifinal 2, det räckte. Även om jag inte direkt springer iväg och lyssnar på Måns så är konkurrensen inte direkt överväldigande. Som vanligt förskräckligt dåligt, men det har jag å andra sidan tyckt under alla år med några få undantag. Nu talar jag om tiden efter Sandy Shaw (oklart om stavningen är rätt), tiden före Sandy Shaw (oklart igen om stavningen är rätt) har jag inget minne av överhuvudtaget. 
 
Nej draaaaaamat som jag följt ikväll är kvalet till League 2, dvs division tre i England. Southend v/s Wycombe. Southend har haft seriens bästa målvakt som nu får en frispark emot sig, bollen går i ribbans underkant snett utåt och träffar ryggen på målis, studsar tillbaka i ribban och in. Bedöms som självmål. Målet görs i första förlängningskvarten, matchen är över, tror man,  men då kvitterar Southend i andra övertidsminuten av förlängningen, 20 sekunder kvar och vinner sedan på straffar i åttonde omgången! Till matchen hör också att redan efter 5 sekunder fick Wycombe en spelare skadad och tvingades byta, utan att ens ha hunnit utanför mittcirkeln efter avspark. Då kan vi snacka om drama och matchkommentatorn ställde också frågan om Måns och gänget kunde svara upp mot detta, svaret?
Ja ni vet, trots att jag är stor musikälskare så klarar jag inte Schlagerfestivalen, ja jag vet, men för mig är det Schlager, och det går inte. Jag klarar inte heller Curt Haagers, dansbandsveckan, House, Hip-Hop och en del annat.
 
Annars tyckte jag mig se ett spännande program som skulle komma i veckan; "Alla kändisars bakar" tyckte jag det stod, men så var det inte utan "Alla kändisar bakar".  Det vara andra bullar det. Hade det varit Tv 3 så hade nog "s"-et kunnat stämma.
 
Ni som följer Syd James skrivningar vet att Syd brukar ifrågasätta högbetalda VD:ars möjlighet att kombinera sitt oerhört ansträngande jobb med lika ansträngande styrelseordförandejobb. Men i veckan fick en stopp, tror det var Alfa Laval där man sa nej. Negativa rubriker i Dagens Industri, klokt av huvudägare Rausing tycker Syd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0