Tre hotande nummerserier och Volkswagen en Dass Auto?

Ja, att nu cheferna får gå på löpande band är inte så konstigt kanske, produktionen av bilar går ju också på löpande band. Är det resultatet av en rädd organisation vi ser? Lydnad, har enligt uppgift från vanligtvis, (som vanligt med andra ord), välunderrättat håll varit den rådande doktrinen i Volkswagenkoncernen. Alltid farligt,( gör inte fel, gör inte fel) då rädslan att göra fel blir det som råder i en organisation.
 
7 2 2 3
6 1 1 4
7 0 3 4
 
Där har ni tre nummerserier som jag tror kan innebära förändring. Den första kanske "minst" trolig trots allt men blir det 9 2 4 5 eller 9 2 4 3 då vete tusan om inte den allsmäktige åker ändå. Han har inte gjort sig populär i år. "Drygskott" kallar vi denna typ av personer, så tyvärr, jag nästan hoppas första 2:an får stå ett tag till för då får José lämna Stamford Bridge.
 
Leksand som är nummerserie 2 ovan bytte tränare i våras och började satsa långsiktigt redan då tror jag. Slutet på SHL ifjol, kvalserien och inledningen i år säger allt. Eller? Snart är Leksands varumärke helt utraderat. Sorgligt, sorgligt, men för många "egon" har styrt under alldeles för lång tid.
 
10 minuter igår hade räddat McLaren, nu är det tveksamt trots att Newcastle hade en fantastisk inställning igår kväll mot just Chelsea. Hade 2-0 stått sig så hade José suttit ännu lösare och McLaren säkrare, nu får vi se. Gårdagen kan trots allt rädda McLaren.
 
F ö kan jag berätta att hälsan inte tiger still som det brukar heta utan hälsan gör att jag får håll mig lite still f n. Någon halvförkylning ligger och spökar, vi hade en liten avslappningsinledning på förra helgen, fru Syd och jag, och det är inte bra. Jag misstänkte redan när jag simmade runt i en varm bassäng att: Nu blir jag nog förkyld och så blev det som Miranda, i den engelska serien med samma namn, skulle ha sagt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0