Dag lördag i Utrecht 2016

Alla har INTE ett favoritlag i den engelska fotbollen kunde vi konstatera vid kvällens middagsbord. Tankarna kanske var lite splittrade efter dagens alla möten men ändå...
 
West Ham, Ipswich Town, Liverpool, West Ham igen kom snabbt på kartan men sedan blev det svårare. Kreativa förslag kom snabbt på banan och jag tror nästan att någon köpte förslaget att bli supporter till Scunthorpe United efter att Middlesbrough hade fått  kalla handen (eller foten kanske..). Arsenal föreslog en annan att det kanske kunde vara ett lag att hålla på, men nej det blev det inte. Vi klurar fortfarande på förslag men jag lutar nu åt Leyton Orient även om jag tycker att man kunde köpt Newcastle.
I kvällens sena timme gick jag sedan ner i receptionen för att reda ut alla papper, tog en Coca Cola och började prata lite med bordsgrannarna som funderade vad jag höll på med på kvällskvisten. Engelskan fungerade inte riktigt utan det blev en blandning av holländska och Syd James´ skoltyska. Paret hade varit på den holländska musikalversionen av Bodyguard. Jag hade inte hjärta att säga att den skulle jag nog inte tycka om utan höll inställsamt med om att Whitney Houston var duktig  Musikalen hade tydligt berört för bägge hade gråtit en skvätt där i musikalmörkret.  Det blev så trevligt att de bjöd på en Coca Cola till så nu är jag istället överpigg och kan inte alls gå och lägga mig. Nu fungerade i det heller riktigt bra för när jag skulle betala min första Cola så kostade den 6 euro helt plötsligt. Ohne Cola, sehs Euro?? frågade jag på bästa holländska. Nein sa damen du har ju två där på bordet. Ja men jag blev bjuden på en! Av vem då? undrade hon. Ja, av dom där som sitter där,.... ja ja jag betalar själv för säkerhets skull men om mitt nya kompispar betalar en gång till så säg inte att jag redan betalt. Herregud så krångligt det här blev nu då. Det var ju så vänligt av dem att bjuda mig helt utan anledning så jag vill inte ta bort den känslan, vare sig från dom eller från mig själv.
 
Nu är det söndag så nu lägger jag mi i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0