Leif-San, Syd och Artist om musik, Bowie och lite annat

Hej Syd,

Hoppas allt är bra med dig så här in på det nya året. Härom dagen fick jag din jul-CD. Man tackar. Nu är vi tillbaka på landet efter ett par dagar i stan. Efter en vintrig promenad har jag nu tänt en värmande brasa i kaminen. Och i CD-spelaren rullar dina jullåtar. Som vanligt gott att lyssna till. Inser att jag inte lyssnat på Neil Young och Cash på ett bra tag. De senaste veckorna har det mest blivit Lundell-boxen.

> Hur var din relation till David Bowie förresten? Själv har jag bara någon enstaka skiva av honom och ärligt sagt har jag inte lyssnat särskilt mycket på honom genom åren. Men nu kan man ju inte annat än inse vilken stor artist han var. Och vilket avsked med skivan som kom bara några dagar innan hans död. Så gör en riktig mästare.

Sköt om dig och ta det lugnt i skidspåret.

Varma hälsningar

Leif-san

 

Hej Leif-san!

Allt är bra, lite småförkyld, kanske mer näsdropp nu när vintern kommit. Skall bli intressant att höra vad du tycker om CD:n. Hoppas att allt är bra med dig.

Bowie är ingen av mina stora favoriter även om jag har ett antal skivor som jag införskaffat genom åren. Stor förlust under alla omständigheter och som sagt, vilket avsked. Jag gillar Ian Hunter som var med i Mott the Hoople en gång i tiden, ett band som stod på upplösningens och ruinens brant tills Bowie trädde in och räddade dem med produktionen av "All the young dudes".

Vi hörs, sköt om dig! 

Hälsningar

 Syd

 

Hej igen Syd!

 Och Ida Sand! Är det en hel skiva med Neil Young-låtar. Hur som helst mycket hörvärd.

Nu har jag in ytterligare några vedträn i kaminen.

Leif-san

 

Hej Leif-san,

Nice to hear! Ida har släppt en CD ”Young at Heart” med enbart Neil Young-låtar. Kanon! Rekommenderas starkt!

Hälsningar

Syd

 

Hej Syd!

Kul att läsa Leif-sans kommentarer...jag fastnade också för Ida direkt när jag fick din jul-CD..tack för tipset nu har jag också lyssnat på hennes album:)) Kul att min favvo Nils Landgren är med på flera låtar, han är ju degerforsing så det är väl därför. Han var tidigt i livet en storfavorit:) Mest pga trevlighetsfaktorn till en början, men numera musiken, var på Parkteatern på en spelning i Vitabergsparken i somras, helt magiskt bra!

Och Bowie hörde till tidiga tonårsfavoriterna, och jag kastade mig över hans nya album när det släpptes förra veckan, Lazarus blev en snabb favorit. Nu känns det väldigt vemodigt och låten/albumet får verkligen en helt annan innebörd. 

 

Tack igen för bra musik, Ida är just nu superfavoriten...::)))

Varma hälsningar

Artist

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0