Imorgon går starten utan Syd och Carl Olof

Som välunderrättade läsare vet så gav Syd upp ambitionen med Vasaloppet när snön inte kom igång och när den väl kom så åtföljdes den av 20 minusgrader. MEN ändå, trots allt har jag åkt mer skidor och mer skridskor den här vintersäsongen än på länge och det känns ju bra! Men, (men igen då så att säga), när jag ser starten imorgon bitti kommer jag ändå att ångra mig, varför åkte du inte dit Syd? Du kunde ju kajkat dig fram de nio milen. Jag nämnde denna idé kring mina närstående häromkvällen. Unisont stöd? Nej inte då, utan mer på temat; är du alldeles från vettet eller, släpp den tanken! Nu!
Men (ett väldigt litet men) den idén gnager lite än...
 
Så har då Sverige begåvats med en ny prins, Oskar Carl Olof, det är ju en rad kända kunganamn.(även om Carl-Olof knappast lär bli kung) Oskarkungar är ju rätt frekventa, Carl är ju bekant och Olof finns med, dock i mer begränsat omfattning. Kan på rak arm bara påminna mig Olof Skötkonung som härjade runt kring 980-1000. Annars skulle ju namnet Carl-Olof Westling kunnat vara en rikti pöjk från Ockelbo. Typ 50-talet. Jag kan höra mamman ropa: Carl-Olof kom hem och ät nuuu, dä ä plättar i dosa!
 
Annars var ju veckans verkligt viktiga glädjeämne fotbollen; klart oroad i tisdags att Leicester bara fick en poäng hemma mot West Bromwich, men onsdagen kom sedan som räddaren; samtliga tre närmaste lag förlorade. Som ni vet är Syd normalt ingen stor Leicester-supporter men nu skulle det vara så únderbart om en "underdog" kunde sticka hål på normaliteten och miljardinvesteringarna i Manchester och London.
 
Och så försöker Syd övertyga fru Syd om att man nog bör se flera konserter med Bruce i sommar! Hur det lyckas?. Nja läs detta om Vasaloppsidén ovan...
 
Och Leksand, finns det en möjlighet..? törs inte tänka tanken
 

Kommentarer
Postat av: tant sonja

Mer Springsteen åt folket! :-)

2016-03-05 @ 21:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0