Konstrunda på Österlen blev mer musik

Påsken är konstrundornas "årstid", en tradition som började på Österlen men som sedan spritt sig lite varstans. Men nu fokuserar vi Österlen. Efter räfsning i trädgården och gjorde vi en tur och fru Syd föreslog en visit i Simrishamn där Ulf Lundell ställde ut sin konst. Dit ställdes den s k kosan och här nedan följer ett litet axplock.
 
Konsten var bra, riktigt bra! Sedan upptäckte vi att vinylversionen av "Roskilde Orange Stage" fanns signerad, ja ja vi har den på CD men inte vinyl och framförallt inte signerad.
På min fråga om inte boxen också fanns så fick jag först ett tveksamt svar men när Sofia L trädde in så kom boxen fram och ja, det blev ett köp där också! Det vankas mycket Lundell under våren. Till mitt försvar kan sägas att jag inte köpt särskilt många skivor i år. Fyra i Holland, ett par på Bengans dessförinnan.
Eftersom Syd risksvenska dialekt ledde mot Dalarna, märkligt, så fördes samtalet in på låten "Gruva" som har sitt inspiration från den kända orten Grängesberg. Jag är, säger Syd, lika förvånad fortfarande att jag missade den konserten när det begavs sig en gång i tiden. Måste varit bortrest.
 
 
 
Och så det bästa av allt. Inköp av boxen. Sofia Lundell som tagit omslagsfotot servar oss med både konstvisning och box! Kanon! Vad säger du Leif-san om detta?
 
 
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0