Jag vet vad du gjorde


 
 i februari 2016 och 2015 och 2014 och så vidare säger vi till Syd James som själv berättar.
 
Vi är tillbaka! Glädjande nog har vi efter enträget lobbyarbete nu fått ett rum med utsikt över järnvägsspåren här i Utrecht. Känns mycket bra MEN, nu har det satts upp ett bullerskydd av någon outgrundlig anledning så man skymtar mest toppen på tågen och elledningarna. MEN har jag fönstret öppet så kan vi ha koll på spår (spoor), tågbyten och  höra en hel del annat genom det högtalarsystem som finns på Utrecht Centraal. Tyvärr är det minusgrader så det blir lite kylslaget här på rummet. Ett ögonblick snälla ni!
 
Nejdå, det är lugnt hörde jag nu, tyckte först de sa att tåget till Eindhoven skulle komma in på spoor 7 men det var 17 som jag hade för mig att det skulle vara.. Vi skall hålla er uppdaterade om vad som händer.
 
Fick precis nu via en tweet, nyhet eller hur det nu var, reda på att statsministern bojkottar Almedalen i år. Det gör han rätt i. Ikväll ser han Grängesberg, varför skall man då åka till Gotland? Nu vet jag inte riktigt om detta var förklaringen men så har jag tolkat det hela. Syd kommer inte heller att åka till Almedalen men till Grängesberg. Precis som statsministern! Ordning och reda skall det vara!
 
Mer glädjande är att skivbutiken Plato är i full gång. Har precis utsett Plato till Kontinentaleuropas bästa skivbutik. Dä ni! Och dessutom har jag lovat att skriva några rader på främmande språk så att alla skall förstå.
 
Utrecht! Syd James is back, view over Utrecht Centraal, visiting Plato, best record store in Continental Europé. In the Nordic countries Ingemar in Borlänge with Folk å Rock is no 1. Syd could maybe organize a "record dealer visit Dalarna meeting" någon gång. Bra projekt tycker många! Record Classic Week i till exempel Rättvik kanske?. Det blir drag det! O sorry, We  have a Classic week in Rättvik (Correct Bay)! I will be drag det, nej nu blev det fel igen ser jag, no, no not drag, it will be just a Classic Week...
 
Keep your eyes open for Syd James reports about spoor and other important things, like todays news that; either Syd James or the Prime Minister of Sweden, Stefan, will go to Almedalen this summer! It has to be some order in Sweden! So it is! He´s in Grängesberg tonight, the Prime Minister, Syd is in Holland. You understand?
 
Plato Utrecht!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0