Planerna gick om stöpet

Men det hindrar ändå inte att det varit bra under de första semesterdagarna på Kanarieöarna. GC säger vi "vana" Kanarieresenärer, nu är det fjärde gången på KÖ som eventuellt ännu mer vana KÖ-resenärer säger. GC - Gran Canaria. Fjärde gången, för Syd som längre vägrade att ens ta KÖ som ett semestermål överhuvudtaget.
 
Vad är det nu som gått i stöpet undrar ni. Jo träningen. Här hade man planerat att köra två pass om dagen men då den holländska snuvan slog till så har det inte blivit ett enda pass. Lite vandring längs stranden, hosta, lite vandring igen ännu mer hosta. Luftrören låter som en vindpinad badtunna. Inte alls bra!
 
Annars är det bra som sagt; vädret är som svensk högsommar när den är som bäst dvs ca 22-28 grader. Växlande molnighet, regnskur en natt. Bra frukost, goda vänner på plats. Men det är det här med träningen......det går fort utför när man inte håller efter kroppen och istället ligger och lapar sol. Fru Syd tycker att jag klart överdriver, tycker att jag är fortsatt mager och inte alls ser ut som alla, nästan, andra gubbar och gummor som bär på rejäla kaggar både här och där. Du har fel kroppsuppfattning säger fru Syd. Inte då.
 
Kulturutbudet brukar vara begränsat men igår hittade vi faktiskt en irländare som spelade och sjöng riktigt bra. Och låtar man begriper, inte bara "I just call to say I love you, I just call to say  how much I care"-typ med en liten synt som taktfast tuggar sig igenom en sirapsreportoar. Nej igår var det riktigt bra!
 
Titta, efter fyra fem dagar utan träning i i solen ser jag ut så här:
 
 
 
Nja inte riktigt kanske, jag frågade faktiskt denne man om jag fick ta kort: Excuse me Sir, may I take a photo of you? Cause´ you are the most sun burned person I ever seen! Si no problem. Sex månaders vändstekning på Kanarieöarna. Undrar om min frisör kan få till den där frisyren..?
 
 
Good Music!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0