Man hinner inte mer än iväg

så toppar LA nyhetsflödet i Sverige. Broras! Illa som det blev men kunde blivit mycket värre!

 

"Den ställning som skulle hålla uppe formen under gjutningen var helt enkelt för vek", bedömer en vanligtvis välunderrättad källa.

Så kan det gå!

 

Annars har semestern påbörjats, sol och bad varje dag. Nej inte riktigt kanske. Pratade med en Lapplandsboende idag som tyckte att det redan var höstkänsla. Så kan det också gå så här i klimatförändringarnas tidevarv. Mer nederbörd i norr, innebär mer snö i fjällen och så dröjer snön kvar längre. Renarna hinner knappt upp mot fjälltopparna innan det är dags att gå ner igen. Soprent på fjället, ja det kan bli ett rent h--vete på sikt för samerna.

Har börjat fundera på att om man inte skulle känna efter om det inte finns lite sameblod i vallonströmmarna trots allt. Då skulle man kunna investera i en ren istället för att ha ett nollräntekonto på banken eller någon osäker fond som satsar pengar i något man inte riktigt vet vad det är. Fru Syds anmoder någon gång i tiden tror vi var same så chansen kanske finns?

För övrigt hade jag tänkt mig ett ambitiöst träningsprogram under semestern i år, igen. Men, på allmän inrådan från familj och arbetskamrater så tänkte jag om, säger Syd. Så nu har vi bara kört 4 träningspass på fem dagar.

Koppla av! Säger någon i omgivningen. Skall prova om en stund så kan jag rapporterna lite längre fram hur det gått.

Detta var semesterrapport 1 från Syd James, för Syd James Revue, Idag, i Sverige, i Europa.

Kom förresten på att en nära vän idag (på franska nationaldagen) berättade att " jag har omvärderat fransmännen lite grann, förr tyckte jag att de var så krångliga och inte accepterade någonting, nu ser jag det nästan som lite positivt att de är lite krångliga och inte accepterar någonting. De styrs mindre av algoritmer än vad vi gör", konstaterade vännen och zappade in på någon "semesterapp" som precis lanserats, "slapp-app" hette den visst.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0