Mellandagsrapport

En av de större, ja egentligen den största, centrumbutiken här i LA slår igen, stänger i januari. Dumt tycker vi, shoppare, ni shoppare menar jag förstås eftersom Syd intar en hög position på listan över världens sämsta shoppare. Åtminstone tålamodsmässigt....
 
Hur som helst, den här butiken stänger och nu vallfärdar kunderna för att handla med rabatt. Syd gjorde en liten lunchvandring idag och fick via hörsägen höra att det är "knökfullt i butiken", "folk står nästan travade på varandra" , allt för att komma åt en rabatterad vara. Det var överhuvudtaget rätt mycket folk på stan som verkar vara lediga, allt som jag planerat göra på en snabblunch tog betydligt längre tid än vanligt. Och så tänkte jag, kan de inte rappa på stegen lite? Lite snabbare fotisättning och lite oftare.
 
Men så tänkte Syd vidare; carpe diem! Djupandas...
 
Det är inte mycket snö men ändå tillräckligt för att skida runt i terrängen, det krävs dock att terrängen är rejält förpreparerad för någon fri terrängåkning är det inte fråga om. Men skidåkning tre dagar i rad känns bra även om distanserna ännu är rätt begränsade. Idag känns dock tillstymmelse till förkylning så vi får kasta in en vilodag. Ingen skidning idag.
 
Det är mellandag nu som sagt men jag bär fortfarande med mig minnena av en traumatisk upplevelse FÖRE jul, vi såg på Bingolotto nämligen, dan för dan......och vi såg någonting de kallade för jullustspel, tror det kallades så. Vad kan vi säga om det då? Typ ingenting men det mentala illamåendet sitter i ännu...värre än så faktuskt; en rejäl mental kaskadkräkning framkallades,
 
Och Leksand vann igen, nu fick de en svår skada så det dröjer nog någon omgång till innan vi får läsa om Melineffekten. Efter gårdagen håller alla en avvaktande ton för att se hur det går. Absolut inte hälsosamt att köra in i sargen med huvudet före, snacka om att gå in i väggen...
 
Och så har vi kunnat se mycket fotboll med många bra resultat. West Ham har vunnit, och Crystal Palace och Wimbledon, och Millwall. Och deckare har jag sett, och läst lite, och lyssnat lite. Ganska bra med andra ord....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0