Angry Birds i OS?

OS går in i slutfasen och även om det varit en del stora besvikelser så har det ändå varit betydligt flera stora och positiva överraskningar. Framförallt känns skidskyttelandslagen som en mäktig upplevelse. Kalla och Stina förstås! Och än finns det fler möjligheter.

 

Östersund spelade bort sig på hemmaplan vilket var en besvikelse men torsdagens insats på Emirates i London var i högsta grad en positiv överraskning även om nu Arsenal var mer än lovligt underpresterande. Nu klarade sig både Wenger och Arsenal vidare men i helgen krävs skärpning annars blir det katastrof i Ligacup-finalen. Tempo och aggressivitet krävs, ja lite som ”Angry Birds”. 

 

Ja Angry Birds, jag noterade att Everton har "Angry Birds" som tröjreklam och då funderade jag på hur "Angry Birds" ägare har råd med det. Det kanske de inte har för nu, som ni helt säkert... noterat, har ”Angry Birds”  fallit kraftigt på börsen. Inte fåglarna i sig utan ägarbolaget. Förvånande? Jag vet inte för jag har aldrig spelat ”Angry Birds” även om de nu har tröjreklam på Evertons matchtröjor.

 

Fotboll förstår jag och jag har nu försökt förstå Angry Birds säger Syd;

 

"Jag har fått det förklarat att ”Angry Birds”  är ett spel där arga fåglar används för att skjuta typ grisar, ja inte riktiga grisar utan en digitalgris, säkert i olika färger. Och så får man poäng…………..ju fler grisar man skjuter eller prickar desto fler poäng………….ja, så är det tydligen….. roligt……….och sååå spännande……. Och populärt är det också och ett skicklighetsspel tydligen;  på nätet säger man det i alla fall.

 

Inkludera Angry Birds i OS? Jag tänker skidskytte på grisar, ja digitala grisar istället för de där rätt tråkiga svarta prickarna .  Lerduveskytte hänger ju med i sommar-OS. I vår digitala moderna värld så skulle man faktiskt kunna göra om de där rätt tråkiga lerduvorna också och samtidigt få en sponsor, för om man döper om lerduvorna till "Angry Birds" så är sponsorskontraktet klart. Vi måste ju modernisera OS och plocka in sporter som vi moderna människor vill ha........

 

 Pink Floyd var föregångare till Angry Birds? Nja de hade flygande grisar istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0