Ibland kan jag till och med förstå mig själv

Skrivandet på bloggen har pågått i drygt 10 år, man ser statistik på hur många som läser och det varierar över dag och tid. Ibland kommer uppskattning och en artikel som drev läsandet och återkopplingen var artikeln om Mr T från Grängesberg. Antalet läsare ökade, mångdubblades! Trevligt!
 
Igår kväll försökte jag för övrigt förklara för mig själv varför "underdog-perspektivet" är så starkt. Orsaken var PL-matchen Chelsea-Huddersfield. Miljardbygget Chelsea skulle väl lätt avfärda bottenlaget Hudds som verkligen ville kämpa sig till en poäng och säkra spel i PL en säsong till. Och de lyckas och Syd blir jätteglad,  nästan så att en rktig feelgood-känsla infnner sig trots att poängen vinns på Chelseas bekostnad. Som ni läsare vet så är min känsla för Chelsea inte densamma som före oligarkpengarna inträde. Men i alla matcher vill jag att the underdog skall lyckas välta de stora. Sedan är man kluven vid andra tillfällen då underdogs mötsi som Millwall-Fulham till exempel.
 
Hur som helst, underdogsperspektivet är starkt, när jag ser gamla filmer (vilket jag i och för sig nästan aldrig gör) från de "wild west" så hoppas jag fortfarande att slaget vid Little Big Horn skall göra så att Indianerna vinner alltihop. Jag vet att det är mer än hundra år sedan de förlorade men kanske ändå, nej jag vet, men jag tror ni förstår vad jag menar.
 
Vad jag menar med året sommar-CD som är i slutfasen av färdigställandet tror jag blir lätt att förstå för mottagarna, sommarkänslan är redsn påtaglig så CD:n kanske släpps redan nu i maj. 
 
Och förkylningen verkar äntligen ha släppt, peppar,peppar, så igår kväll genomfördes årets andra cykeltur runt Väsman, 48 km, och eftersom jag inte äger några cykelbyxor så är vissa ställen ömmande idag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0