Förutfattade meningar

Förutfattade meningar är bra att ta till ibland för då kan man till exempel bestämma att den där TV-serien är inget att se, eller något annat av stor betydelse...
Så är det ibland, ibland har man dessutom rätt i sin förutfattade mening. Ibland har man fel....
 
Har sett flashar om serien "Bodyguard" som min förutfattade mening bedömde som; det är säkert en serie i samma anda som filmen "Bodyguard" med Whitney Houston, dvs lite romantisk joll. Men nu hade vi fel.
Det visade sig vara samma författare till TV-serien "Bodyguard" som till "Line of Duty" och det innebär; Kvalitet, hög spänningsfaktor, utstuderat och jättebra! Har ett avsnitt kvar nu....
 
Går för övrigt på Filmstudion i LA som jag säkert nämnt tidigare, när tid ges, hinner väl se tre av betalda åtta filmer på en säsong ungefär. "Den syriska förlovningsringen" var den senaste som sågs, också en bra film men som skulle ha valts bort om man satt framför ett filmval hemma. "Ha, den syrianska förlovningsringen det är säkert något romantiskt joll som typ Bodyguard-- dvs en felaktig förutfattad mening... Filmstudion är bra just för att man får se filmer man aldrig sett annars, undantag finns förstås.
 
Anna Odell är i ropet, filmskapare och konstnär. Idag flera sidor både i DN och SvD, lyckats i sin marknadsföring. Den för många år sedan iscensatta psykosen var en perfekt marknadsföring även om det hävdas annorlunda om denna konstinstallation. Här hade man ingen förutfattad mening att ta till snarast tvärtom, med facit i hand så vet man nog hur det är,  och var.....egentligen.
 
En 50-åring som också är i ropet i dagarna är Beatles vars "White Album" just fyller 50 år, ofattbart! Jag köpte Beatles.box för ett antal år sedan men har egentligen aldrig lyssnat på "The White Album". Idag kom stunden, efter att ha åkt rullskidor i två mil, duschat och ätit, tomt i huset så satte jag på albumet, och ja jag har något minne av låt 3 eller möjligen låt 4, säkert ett bra album, skall ta och lyssna någon gång när jag är lite piggare...........och nu när jag vaknade till igen så var det som den berömda "klubbade oxen"- totalt knockad.........Anna Odell, hon lockas av att utforska "alfahanen", det pratar hon om i samband med sin nya film. Utforska en "klubbad oxe", anyone?

Kommentarer
Postat av: Roland

While my guitar gently weeps är en av Beatles bästa låtar. Eric Clapton får man på.köpet

2018-12-04 @ 09:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0