Alla helgons helg , jaktprofilen och påven i en enda röra

Alla helgons helg heter den här helgen. Vacker många gånger men jobbig som påminnelse av tider, eller snarare av personer som flytt. Minnen. Tungt. Skall strax gå till kyrkogården och tända ljus.

 

Ofta dåligt väder. Höststormar. Gärna ett rejält snöfall i våra trakter. Just nu ligger diset tungt över nejden men solsken har utlovats imorgon.

 

Det första helgon jag kommer ihåg var ”Helgonet” som gick på TV, det var dock bara Roger Moore som var ute och grejjade i sin P 1800. En häftig bil på den tiden.

 

En släkting till Syd hade en P 1800 som man vid något tillfälle fick susa omkring i (satt företrädesvis i baksätet). En gång susade vi till Johanneshovs Isstadion och kollade på hockey. Jag kommer vare sig ihåg min exakta ålder eller vilken match vi såg men jag kommer ihåg att det var första gången jag var på en stor arena och det var utsålt och trångt. Syd fick uppdraget att gå och köpa korv vilket också utfördes. Det var trångt som sagt och lilla Syd var inte van med dessa Stockholmsmänniskor som sprang omkring och hade bråttom. Så bråttom att Syd kom i vägen och ramlade framåt med två korv med bröd i händerna. Enda stället att ta emot sig på var en man som stod med ryggen emot Syd. Det föll sig dock inte bättre än att Syd också föll med korv och senap som drogs ner över mannens överrock. Två ränder med senap på mannens överrock. Mannen vände sig om men då var Syd…….. borta. Det var nog först senare som mannen skulle upptäcka att han hade senap på ryggen men det var bäst att passa på...... och sticka...

 

Så där kan associationerna gå när man funderar på det här med helgon.

Det är ju en viktig helg i kyrkorna som då vill ha lite lugn och ro. Det blir det dock inte i Vatikanen där man nu hittat två skelett som man misstänker kan tillhöra två försvunna flickor som försvann för många år sedan under oklara omständigheter. Spekulationerna är igång. Om Vatikanen är direkt iblandat i detta är dock i skrivande stund oklart. Jag kan dock tänka mig att påven tänker (säger inte);  det är då själva f- n med den här uppmärksamheten nu i helgen då jag hade tänkt mysa lite ock kanske utse något helgon. Hade Helgonet i sin P 1800 fortfarande varit i farten så hade han säkert löst detta knepiga fall.

 Från SvD

Annars har det åtminstone i våra trakter varit mycket uppmärksammat att en känd företagsledare misstänks för olaglig jakt av både varg, lo och örn. Vi kan kalla honom ”jaktprofilen” och vad man hör ute i samhället så tycker alla att det är fel handlat (folk tycker egentligen att det är själva f-n, helgonhelg till trots) men samtidigt är man förvånad över de polisiära resurser som nu finns. Om jaktprofilen varit helgonförklarad i vargmotståndarlägret vet Syd inte men hos vargvännerna är han defintivt inget helgon. 😇

Det märkliga är att allt hänger ihop, garanterat har helgonglorian på jaktprofilens huvud blivit ordentligt tilltufsad även, tror jag, i jaktkretsar. Nu hade nog inte vare sig nuvarande påve eller tidigare påvar tänkt helgonförklara jaktprofilen ändå. Men det finns ändå många märkliga sammanträffanden mellan jaktprofilens jakt och vad som händer i Vatikanen, nu tänker jag inte på skeletten ovan även om man nu letar skelettrester (vargben) också i Västmanland utan jag tänker på lo, varg och örn. Kolla hur lika det är…hur allt hänger ihop... Här hade det verkligen behövts att Helgonet kommit susande i sin P 1800 för att lösa alla mysterier. Riktigt scary så här i Alla helgons helg för nu har det rört till sig ordentligt. Halloween, huuuuuuu…..uuuuuu

Från Wikipedia
 
 
 
Från DN
 
Ja ni ser, det är örn, varg och lo både i Västmanland och i Vatikanen och båda börjar på V.............mystiskt......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0