Dofter gör folk galna (Re-issue från nov 2009)

Syd publicerar nu ett antal texter som har skrivits långt tidigare efter att ha funnit ett gammalt USB, just nu kör

vi reseminnen.

På väg till Spanien fick jag för mig att jag skulle komplettera mitt lilla hygiensortiment med en lite mer avancerad deodorant. Normalt undviker jag taxfree och köper en standardvariant på Pressbyrån på Arlanda. Visserligen brukar inte sortimentet som Pressbyrån erbjuder finnas med på TV-reklamen men ändå. Nu tänkte jag att ett alternativ kunde kanske pigga upp!

Utbudet är stort men att finna en enkel deodorant för en man är inte lätt bland alla buttar, tuber och annat. Jag sökte upp en butiksanställd och avbröt tyvärr hennes dialog med en annan blond butiksanställd;

- Hade du trevligt i lördags?

– Ja, jättemyyysigt!

– Drack ni viiin?

– Ja, jättehärliiigt! (jag lägger in fler i:n så att niiii skall förstå att det var väldigt viiinigt och fiiint alltiiiing). Sedan träder då Syd in med en fråga:
-Har ni någon deodorant som är till män? Det hade man och den blonda tar med mig till herravdelningen:

-  Vilken doft använder du normalt?

– Que?

– Ja har du någon egen favorit?

– Nej, jag tar väl det som finns.

Då säger den blonda;

- Då skall jag ta fram min favoritdoft!

– Ja det blir bra det, svarar Syd. Så får jag en sådan där doftsticka att sniffa på.

– Är den inte härliiig, jag blir alldeles galen när jag känner den där doften, säger den blonda och det har jag förstått på TV att man kan bli

MEN, det törs f-n bli oemotståndlig så här på tisdag eftermiddag på Arlanda och om dessutom expediiiten bliiir ”alldeles galen”, då får man nog passa sig.

– Inte bra, säger Syd.  

– Jag har även en mer sportig variant om du hellre vill ha det, eller hon kanske sa ”niii”.

– Ja det passar nog mig bättre för jag gillar att träna, säger Syd och kastar en orolig blick på den galn………..nej blonda menar jag.

Så blev det och sedan knallar man iväg med sina 75 ml till kassan och betalar:

- Va? 219 spänn för en deodorant?

-Vadå Armani? -

- Men herregud för 219 spänn det får man ju en hel familjeförpackning på närmaste lågprisvaruhus!

- Nej, Family Fresh! säger jag, vad är det för fel på  Family Fresh från Herdins i Falun? 

-Ja det kan kanske vara det där med oemotståndligheten då…..?, Jag kanske ska låta fru Syd lukta lite på Armani innan jag säger; ”aldrig mer”!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0