Åter till vardagen

Det blev precis som jag skrev i förra inlägget, efter tre fyra dagars semester så tyckte jag att jag varit ledig i en evighet. Och så nu tre veckor senare undrar man; vart tog semestern vägen och vart tog sommaren vägen? Hann inte med i år heller.
 
Man bygger en bild inför varje sommar, allt man skall hinna med. Man skall sitta i solstolen och läsa, träna löpning och cykling och rullskidor och styrka och simma, man skall fika när man vill. Det är fint väder, soligt men inte så varmt så att skogen brinner. Kvällarna är ljumma, man behöver inte ta in dynor för det kommer inga oväntade regnskurar. Man sitter avslappnad, harmonisk och känner att kroppen svarar bra på träningen..
 
Och så blir det förstås... men det har varit rätt bra ändå.
 
Såg Mats Ronander i "Musik under stjärnorna i Brantevik". Bra! Riktigt bra!
Såg Ulf Lundell på Öja Krog Ystad, 3 timmar jättebra!
 
Efter Lundells "Vardagar 2" hann jag börja läsa Richard Fords "Kan jag var Frank med dig?". Som alltid jättebra.
Nya numret av tidskriften Filter hann komma och man kunde läsa om motståndet mot gruvor på Österlen. Delar den bilden.
Shopping är ju en begrämsad aktivitet för Syd men i år blev det faktiskt ett par skor med benäget bistånd av en supportergrupp, kände mig rätt nöjd efteråt. Några skivor blev det inte men det har vi åtgärdat efter hemkomsten.
 
Ordnat mitt fortsatta medlemskap i AFC Wimbledon, ordnat prenumeration på MOJO. Insåg att jag missat no 8, ingen säljer MOJO i LA numer. 
 
Ja ja, vi har huggit ved, (tack alla ni som följt Syd på Instagram), skrapat och målat, rensat i trädgården, klippt gräs. Uteätande ibland men mer häng i hängrännorna på huset än häng i sommarbarerna.
Och så har vi enats fru Syd och jag att Dan Hylanders skiva är riktigt bra.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0