"Dan" före "nyårsdan" . Dagen för nyårsdagen

Ni har säkert både läst och hört! Det är väldigt mycket summering just nu. Hur var 2019, hur var 2010-talet?
 
Ja, 2019 var väl rätt mycket som 2018 men 10-talet var rätt annorlunda än 00-talet skulle SJ:s sammanfattande beskrivning kunna bli. Och vad tror vi om 2020? Det finns många stora avgörande frågor som Brexit, klimatförändringar, Leksands form, kommer Gretaeffekten att hålla i sig, vilket manager får West Ham United? Ja ni ser, de stora frågorna kommer nog att hålla oss sysselsatta även 2020.
 
Brukar du ge några nyårslöften SJ?
- Nej, säger Syd i en kommentar till redaktionen.
- Jag brukar dock göra en lista på saker som jag borde göra, säger Syd och fortsätter, - som att skriva en bok till exempel. Eller cykla genom Sverige. Eller någon annan trevlighet så där i största allmänhet.
 
När det nu skall vara midvinter så är det som igår 7 grader varmt, det känns rätt märkligt att man för ett par dygn sedan kunde åka 17 km skidor i perfekta spår. Nu är det nästan läge för Boule även om det är lite kallare idag. Osökt kommer jag att tänka på ett nyår för rätt många år sedan då jag spetserade hem på kvällen före nyårsafton och temperaturen var -34 grader. Det var inte heller optimalt men i alla fall vintrigt.
 
Nyårsafton idag, har precis tagit en paus i dammsugeriet, druckit kaffe och lyssnat lite på Nick Cave. Ghosteen har i de allra flesta musikrecensioner utsetts till bästa album 2019.  Jag kommer nog att plocka in ett par Nick Cave på nästa CD som skall sammanställas. Har för 2020 en fundering på att göra en spellista på Spootify även om jag är emot den tjänsten. Vi får se, inget nyårslöfte men en nyårstanke. 2020 ja, vi får se, är ju anmäld till Vasaloppets Öppet Spår men 11 mil i december känns som en svag start på skidträningen. 
Sprang en 7 km runda igår kväll, löpning är inte optimalt för min höft men det går, dumt att jag sedan får för mig att jag måste springa max någon km, lika varje gång.
Vi får anpassa träningen 2020, inget löfte det heller men en tanke. 
 
Nej nu påkallar dammsugaren min uppmärksamhet. 
 
Vi hörs på nya året! Tack för ert läsade 2019 och hoppas ni kommer åter 2020. Det är många år nu med Syd James, 
 
Gott Nytt År!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0