Första advent

 
 
Skidpremiären avklarad i fredags, min utdömda höft gjorde sig ordentligt påmind de första kilometrarna. Det kändes mest som om det var var värktabletter och inte fästvalla som behövdes. Men det blev bättre. Behövs lite mer snö men spåren helt okej där i mörkret. Ensam på spåret, pannlampan lyser upp, ingen stress, kändes till slut ganska bra och att Vasaloppet kanske inte är helt omöjligt ändå.
 
Förra helgen såg vi Woodstock 50 år, gamla hjältar framförde tidsmusiken när det begav sig. Riktigt bra vad det!
 
I veckan kom den, det som måste vara Europas dyraste CD och t-shirt...Jag beställde tidigt i höstas Paul Kellys greatest songs och en T-shirt. Drygt 500 kronor i motsvarande australiska dollar eller vad det heter down under. Sedan skulle FedEx köra ut och man möts som så ofta av en lapp i lådan att de varit hemma för leverens men att man inte var hemma, nej man jobbar....Fem dagar senasre lyckades de dock leverera till arbetsadressen och så en faktura på ytterligare 360 kronor. Så närmare 900 kronor för en CD och en T-shirt, tveksamt om det blir fler direktköp från Australien. 
 
Den som fick mig att upptäcka Paul Kelly för många många år sedan var Ingemar på Folk och Rock i Borlängre. Denne eminente skivälskare med sin butik fick nu, för någon vecka sedan, Borlänge kommuns kulturpris. Äntligen, Syd har tjatat om detta i många år. Ingemar skulle ha kulturpriset varje år!
 
Nyhetsflödet  har dominerats, typ nästan, av Iraks försvarsminister som gått på svenskt försörjningsstöd i någon Stockholms kommun, av Eskil Erlandsson "restless hands" som sökt sig, enligt Erland, egna vägar där under bordet. De verkar dock mest sökt sig i en viss riktning. Och sedan Zlatan förstås som nu bli Hammarbyare till Malmös stora besvikelse. Och jag förstår dem, Malmösupportrarna. Det är en  bild av dagens fotboll där egot är större an laget. Jag älskar fotboll, framförallt engelsk sådan, men det är lagen, inte dagens egofixerade spelare som pussar lagmärken hit och dit bara checken är tillräckligt stor. Grattis Malmö för segern mot Dynamon Kiev
 
Freddie Ljungberg tar över bänken i Arsenal. Roligt! Men varför skulle Tottenham hämta in Mourinho igen. Jag hade hoppats få slippa denna "special one" för alltid men så dyker han upp igen. Och sedan känns det kanon att Newcastle tog poäng mot Man City. 
 
Nu skall jag snart spänna på skidorna igen, 8-10 grader kallt, takboxen har fryst ihop så den lär vi fixa....söndag 1 advent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0