Spännande är det

att man lyckats stjäla ett antal vapen i Regeringskansliet där säkerheten borde vara som allra störst. Ett bevakningsföretag sköter tjänsten. Det är nu, 2019,  det. 
Kontanthanteringen har till stor del upphört i Sverige och ett skäl till detta har angivits brottslighet i form av rån. Ni kommer säkert ihåg att det för ett antal år sedan var frekvent med rån av värdetransportbilar. Rånarna visste vart bilarna skulle åka, när de skulle åka och vilka bilar som hade mest pengar. Ett bevakningsföretag skötte den tjänsten.. We say no more.
 
En vanligtvis välunderrättad källa till Syd är djupt oroad över  att vapen, narkotika och allehanda illegal verksamhet transporteras över gränserna. Titta där; en lastbil med en skördetröska på flaket på väg ur landet, bilar hit och dit mest dit dock.  Och så som sagt ett flöde åt andra hållet.
 
Men nu skall vi lämna detta tråkiga ämne och istället med glittrande ögon och röda kinder ta oss an advent. Andra advent idag och snön faller igen. Två tre dagar onödigt blidväder förstörde skidåkningen efter onsdag i veckan som gick. Så det blev en sväng till gymmet, bossen där håller välvillig koll. Hördu Syd har du druckit tillräckligt idag? Brukar han fråga. Och nästa fråga; har du ätit ordentligt? Efter att ha svarat på dessa frågor brukar han förse mig med både dryck och frukt. Nu dricker du upp det här!, brukar förmaningen vara när jag träder in i gymmet och börjar bolla med de stora vikterna.
 
Nu hör till saken att det finns flera stycken med mycket större biceps än mig på de flesta gym så jag kör mitt eget race med cykel, vikter och stakmaskin, trött blir jag. Men jag är mer uthållig än de med större biceps än mig.....
 
Jag har gjort klart årets jul-CD, började starkt redan i september men sedan körde jag fast lite och så fick jag vänta på europas dyraste CD (se förra inlägget) alldeles för länge. Men det var det värt, Paul Kelly!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0