I SYDligare nejder

Fru Syd och jag har begivit oss till Gran Canaria. Märkligt, nu är jag på Kanarieöarna igen för kanske sjätte gången och tycker det är helt OK. Jag som vägrade åka hit under alla år. Vill inte vara turist... nåja. Det är rätt bra med klimat, mat olch träningsmöjligheter.

Det blev en spännande start på vistelsen härnere.

Flygningen gick bra även om vi kom in i oväder på slutet men kaptenens röst högtalaren lugnade oss med ”Vi är inne i lite turbulent luft, det är inte farligt men spänn fast era säkerhetsbälten ordentligt”.

Väl landade så tänkte jag göra ett toalettbesök och det första (obs det första J)  är att jag tappar ner mobilen i toastolen.. men reptilsnabb som man är.. så var den snabbt uppe igen. Det gick bra men väl ute igen upptäcker jag att min andra mobil är borta. Jag ringer upp men inget svar. Min tanke; Va f-n, tappade jag båda mobilerna i toan och såg bara den ena. Hustrun trodde inte på denna förklaring; ”du kan väl inte spola bort en telefon utan att se den…” Jo det kunde jag och så var det sa jag. Fast mer upprört och med ett antal svordomar måste jag erkänna…. Och såg jag inte att någon höll på att brista ut i skratt dessutom….

Jag ringer en gång till och får svar! Mot alla odds och inte från reningsverket utan från utpasseringspersonalen, mobilen hade hittats, inte nerspolad utan placerad vid handfatet….

Väl på plats i Puerto Rico möter våra goda vänner upp. Lunch vilket innebär en kopp kaffe och en äppelpaj.. med grädde. Snabbt beslut om att vi ikväll ikollar in AIK-Leksand på Skandinaviska baren. ... Det blev en rätt bra och spännande match. Överraskande bra till och med. Måste väl erkänna att det känns rätt inhemskt med alla svenska lags matchtröjor på väggarna men så är det ju Skandinaviska baren

Om inte det var nog med spänning så stack jag ut på en löptur när vi kom fram och den turen  inkluderar en brant avslutning uppför en trapp med 723 trappsteg. Inte vet jag om det var orsaken men hela natten har jag haft konstant sendrag, vandrat runt, så fort det släppt på ett ställe så har nästa tagit vid, och ni vet att sendrag är inte kul men innehåller mycket spänning…  Nu hoppas jag det var en kombination med för lite sömn kanske druckit för dåligt men vi får se hur veckan fortsätter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0