Lördag morgon den 14 september

Lördag den 14 september kl 10.14.

 

Har precis beställt Neil Youngs nya skiva från Bengans. Ett nytt album med Crazy Horse som back-up. Blir spännande. Det här blev effekten av att betala räkningar och kolla mailen. Reklamutskick från Bengans – ja det gav effekt.

 

Skall strax ge mig i kast med trädgårdsarbetet men först kaffe och nybakad sockerkaka.  Jag kan inte påstå att jag ens är i närheten av reklambudskapens glada, sjungande och dansande matlagningspersoner men sockerkaka är ett ”paradnummer” och igår kväll fixade jag faktiskt maten. Ingen trerätters men i alla fall en hemgjord pizza.

 

 Som vanligt vaknade jag tidigt, 05,35 denna morgon. Vanlig vardagstid med andra ord

.

Gick rätt hyfsat med träningen igår kväll, satte ett mål för femman och gick under med 25 sekunder, träffade en annan löpare, mötte tre svampplockare (som hittat kantareller det såg jag) annars var det rätt tomt på banan. Ok det kanske inte är optimalt fredagsmys och springa runt vid 19.30.

 

Idag börjar hockeysäsongen – är orolig för att Leksand skall få en dålig säsongsstart (igen) men rent statistiskt så närmar de sig en seger i säsongsöppningen. Bara vi slipper negativt kval i år så är jag så nöjd.

 

Och så är det utomordentligt tråkiga landslagsuppehållet över och Premier League hela helgen. Och The Championship, och League One och League Two, få se, just det Färöarna I tisdags zzzz och rätt mycket tur mot Norge så var det. AFC Wimbledon kom igen, vi behöver årets första trepoängare!

 

Om ni har tid över kan ni följa Millwall Balkan på Instagram, ni som känner Millwall förstår….ni andra; välj själva, det är inte riktigt rumsrent alla gånger…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0