Sunday morning

06.10 sedan var det kört. Nejdå det var ingen klocka som ringde. För säkerhets skull så brukar jag ibland ställa in väckning även på helgerna, det vore ju dumt att sova för länge, något som i och för sig inte brukar vara något som händer. Men någon gång skulle ju kunna bli den första..

Tankarna börjar fara, inte alltid så djupa men tankar i alla fall. Funderade på gårdagens släktgolftävling, det gick bra i år också. Och trevligt var det. Ta upp lite golf igen? Har jag tid? Regnar det idag också? Skall nog gå ner i sätta på torktumlaren? (ja det gjorde jag) Läsa en stund? Skall jag ta en vecka med Gov´t Mule musik? Tankarna far hit och dit som sagt och sedan hörde jag att helgtidningarna kom så då var det dags att kliva upp.

Lite råkallt i huset. Göra upp en brasa? Nej det känns tidigt (då tänker jag rent datummässigt) 

Frukost, naturell yoghurt från Grådö, byter ut sylten mot kardemumma och kanel efter inspiration från en bok som jag läser just nu. Läser tidiningen;  Brexit, Skjutningarna i Chicago, konstaterar att AFC Wimbledon föll borta mot Milton Keynes, riktigt illa. Kvarnsvedens damer föll hemma mot Uppsala. Ikväll landskamp mot Norge. Vandringsleder på Västkusten och Höga kusten.

 

Dags att sätta på en Gov´t Mule skiva? Nej fru Syd brukar inte uppskatta mina musikaliska val så här på morgnarna. Även om hon sover ännu.

 

Var in på Gov´t Mules hemsida igår, skall skicka efter ett par skivor, gjorde en research i mina egna skivhyllor och konstaterade att jag har 12 CD med Gov´t Mule och ytterligare ett par med Warren Haynes*.

 

Hittar en lapp om att sotaren skall komma i veckan, lika bra att förbereda stegen redan idag.  

”Mycket nu” för att citera en gammal klient som hade svårt att hinna med någonting egentligen. Allt körde ihop sig, och sotaren skulle komma, låt vara att det inte var varje dag utan bara är en gång per år men ändå. 

Skulle nog sovit lite längre, lite trött igen nu känner jag. Väcker nog fru Synd nu och kokar kaffe.

 

·        * Jag följer Warren Haynes och Gov´t Mule på Instagram och kunde, som jag nog nämnt tidigare, för någon månad se att Warren numer följer Sydjamesrevue på Insta.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0