Nästan lite känsla av höst

Sista helgen i augusti, veckan har varit kylig. Cyklat en del i veckan och när solen försvunnit har det snabbt blivit kallt. Frukost ute kräver lite stöd av infravärme.
 
Regnet kom precis, väntat, så gräset var klippt redan på förmiddagen och därefter ett besök på stadens relativt nya skivbutik! Det skänker klass åt en stad att ha en skivbutik. Och idag är det Record Store Day.! Ger er ut i staden vänner och köp en vinyl eller CD! Själv hämtade jag ut Pretenders nya på CD och så köpte jag en Neil Young jag inte sett förut. Skall passa på strax och spela högt medan fru Syd är på vift.
 
Ni har sett dem förut, mina skivhandlare. Men vi hyllar dem idag igen på Record Store Day!  Vi börjar med hemmaplan!
 
 
LA. Sweden! 
 
 
 
Utrecht, Holland
 
 
Plato, Utrecht, Holland
 
 
Inte skivbutik, men Lundells box på Galleriet i Simrishamn, S. Lundel
 
 
Sapporo, Japan
 
 
Birmingham, UK. 
 
 
St Cloud. Minnesota, USA
 
 
Miami Beach, USA
 
 
Dublin, Irland
 
 
Manhattan, NY, USA (ville inte vara med på bild)
 
 
Sapporo, Japan
 
 
Helsingfors, Finland
 
 
Geneve, Schweiz
 
 
Västerås, Sverige
 
Ingemar i Borlänge! Best of all!
 
 
 
Plato, Utrecht, Holland

 
Heslingfors, Finland
 
 
Minneapolis. Minn; USA
 
Utrecht, Holland
 
 
Bryssel, Belgien
 
 
Bengans, Stockholm
 
 
Plato, Utrecht
 
 
Bengans
 
 
Bengans
 
 
Bengans
 
 
Bengans
 
 
Örebro
 
 
 Plato, Utrecht
 
 
Det grämer mig lite att jag dels inte hittar bilder från HMV i London och att jag missade att ta kort på en butik i Alingsås för många år sedan. Det sätter sina spår men man får släppa grubblerierna på detta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0