Smärtsamt säger Syd

Pandemin håller oss i sitt grep, restriktionerna skärps, snön lyser med sin frånvaro, julen närmar sig. Det är ungefär lika för alla.
 
För egen del har veckan varit blandad, säger Syd. Ni som följer Syd vet att höften krånglar och den här veckan slogs nya "krångelrekord" i form av "all-time-high" smärta. Totalt dj-----t" konstaterar Syd för att sedan lämna detta till historien.
 
Träning är inte att tänka på förutom viss överkroppsträning som man säger i Hockeykretsar. I hockeyn är man inte mer specifik numer än att en spelare har en under- eller överkroppsskada. Jag har frågat en läkare som jobbar med länets storlag om detta och fått förklaringen att säger man höger axel eller exempelvis vänster knä så siktar motståndarna in sig på just detta. Cyniskt!!
 
Ja det var en liten utvidgning av min egen nuvarande "träning" i form av armhävningar, hantlar och hittade jag inte på en gammal Kungsfjäder också...! Ålderstigen, ja inte jag då förstås, utan Kungsfjädern.
En sådan kan ni säkert hitta en någon second-hand-butik. Men passa er, tappa inte taget för då kan både er egen och andras käkar spräckas.
 
När Premier League är som bäst, som nu i jultider, så är det absolut bästa när överraskningsresultat inträffar.  Då kan fru Syd ibland undra;  Vad var det där för positivt utrop?
Då kan det vara att West Bromwich tog en överraskande poäng.
-Du hejar väl inte på West Bromwich säger frun!
-Nej det gör jag inte men de tog poäng av osv...
- Jaha? undrar då frun.
- Jajaja säger jag då  och förklarar att West Bromwich kommer från Birmingham, samma stad som Aston Villa och Birmingham City.
Fru Syd ser "intresserad" ut.
Då  säger jag att det var Birmingham City Ladies vi mötte när vi var i England när jag tränade tjejerna i ÖIS. 
Hur som helst, jag fick ingen mer förståelse för West Bromwich trots denna viktiga information.
 
Jag fick en trevlig julklapp i veckan, Eric Clapton spelar Christmas songs och så boken Renegater av Klas Östergren! Tack ni alla!
 
Nu skall jag Carpe Diem lite grann så kanske jag både kan lyssna och läsa..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0