Tredje dag jul

Tredjedagjul  är nu mer infört eftersom det blev en extra dag jul i  år, det är ju inte ovanlgt i och för sig.  Lite snö på marken blev det också.men nu visar termometern åter plusgrader och det är inte snöflingor utan regndroppar som kommer ner.
Kanske bra, ur min egen stressynpunkt, att det inte är kanonväder för skidåkning just nu när jag inte kan träna som jag vill. Kanske skidåkning fungerat trots allt, test är dock inte aktuell f n. Vi får sikta på nästa säsong, synd för jag tror nästan jag kunnat vara i topp i Vasaloppet JUST denna säsong.....
 
I och för sig det är jag nog enda som tror på det och inte ens det.
 
Jag läser om Familjen just nu, reportageboken om Göteborgs utsatta områden och de klanliknande strukturer som finns där. Intressant, välskriven. Har annars inte riktigt kommit in i läsmood, inte riktigt i lyssnarmood heller. Inte riktigt i Premier League-mood heller, resultaten går inte som jag vill. Vi får se vad dagen har att bjuda.
 
Det blev ett Brexitavtal i julhelgen, från vanligtvis välunderrättat håll så säger man att detta ändå var väntat men att man måste hålla på så här för att tvivlarna på bägge sidor av kanalen skall förstå att nu har man verkligen kämpat. Långtradarna står på kö och förarna testas för muterad Corona innan de får köra ombord på färjan i Dover.  
 
Syd har för övrigt en gång gjort en tur och retur Dover - Calais. Inte mycket som var likt sången av Style eller Freestyle. Det tog knappa två timmar i vardera riktning om jag minns rätt och när vi åkte åter från Calais var det storm i Engelska kanalen. Alla tyckte det var jättekul de första 15 minuterna när man åkte berg- och dalbana där på kanalen. Sedan blev det nervöst, sedan blev de flesta illamående, sedan satt de flesta med bruna påsar, likbleka och när vi landade i Dover stod välfyllda bruna påsar överallt. Och inte luktade det gott heller. Själv stod Syd med en kompis längst fram och stirrade med blicken fäst någonstans. Kunde inte röra mig ur fläcken och vi hjälptes åt att hålla balansen. Då vara man inte så kaxig, inte då heller.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Roland

Minns du stormen på Nordsjön juni 1971 eller 1972. Då tyckte vi bara att det var roligt.

Svar: "Lättroad" på den tiden..
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2020-12-31 @ 15:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0