När det blir för uppenbart

så måste man erkänna. 
En vanligtvis välunderrättad källa till SJ förutsade redan för några dagar sedan att Iran skulle erkänna nedskjutningen av det passagerarplan som kraschade utanför Teheran tidigare i veckan. Det blev för uppenbart till slut.
Det är ju tyvärr inte första gången pasagerarplan skjuts ned, varje gång kan vi hoppas det är det sista.
 
Läste i någon av morgontidningarna idag att någon trott att 2020-talet skulle hitta en annan stabilitet än 2010-talets många turbulenta skeenden. Men konstaterade samma skribent, fan tro det (så skrev hon inte utan det var mitt lilla tillägg), det har ju börjat minst sagt dramatiskt på många håll i världen. Iran och Irak, bränder i Australien där jag läste att ett brandområde "producerat" lika mycket Co 2 som det omdiskutetade Värtaverket i Stockolm släpper ut sammanlagt på 585 år tror jag det var. Här kan  man verkligen säga att bränderna eldar på klimatdebatten. OCH England......kungahuset har det lite tungt f n. Måste ändå beundra drottningen sjäv som står pall, närmar sig 70 år på tronen och det vore nog bäst för UK om hon kunde hänga med ett bra tag till. 70 till kanske är väl optimistiskt tänkt.
 
Vi andra, mer jordnära människor, har ju hoppats på ett 2020-tal där Leksand inte skulle åka fram och tillbaka (inte i egen zon vilket de också gör) men mellan nedflyttningar, kval, återtåg och allt annat än segertåg.
Östersund kvar i fotbollsallsvenskan vilket jag tycker är bra även om det nu skedde på bekostnad av Brage. Nåja allsvenskan berör mig inte särskilt mycket.
  
Nej om man kunde få se ett 2020-tal med ett stabilt Leksand, skidåkarna stadigt på pallen, damerna kommer att fortsätta sin postiva trend, men herrarna. OM AFC Wimbledon kan klättra uppåt i engelska seriesystemet tillsammans med Sunderland. Om Premier Leaguetiteln kunde stå mellan West Ham, Crystal Palace, Chelsea, Brighton (jag gillar Graham Potter nämligen) och Sunderland varje år. Ja, OK då mina Arsenal, Liverpool och Manchester United supporters, ni kan väl få en Champions Leagueplats  att dela på mellan åren... då och då alltså...
 
Tänk om det kunde bli så, då kunde man få släppa den oron och med full kraft och i lugn och ro få ägna sig åt annan oro istället..........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0