A Pluribus Funk 3

Graham Parker blev en turning point in i en annan musikvärld, släppte mer och mer av den synfoniska rocken. Skivan "Howlin´Wind" spelade jag in på kasettband och hade i bilen (ljusblå VW-bubbla) när den gick som ett spjut mellan Örebro och Morgårdshammar där jag spelade hockey. Jättebra sång i bilen när man var trött och åkte på hala vintervägar.
 
Elvis Costello, Rumour  och Neils Youngs lite spretiga år fanns med.
 
Så småningom (ja ganska tidigt egentligen) fick dåvrande miss Syd och jag för oss att köpa hus, vilket vi gjorde och gick in ett totalt mörker vad gäller ansvar och ekonomi. Ville köpa skivor, hade inge pengar och vad gjorde jag då? Sålde. Som ni läst i tidigare E Pluribus.
 
Det kom en mörk musikperiod med mycket synt som jag inte alls gillade. Men sedan kom Randy B med "The Jayhawks" och så Ingemar på Folk och Rock med "The Brandos" och då tog sig musiken igen. Och det håller i sig, men vi återkommer med nya avsnitt.
 
Två fantastiska band och Jayhawks släpper nytt i dagarna. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0