Status post 3

Normalt tar jag inte många medicinprodukter under ett år. Nu är det 13 tabletter om dagen, värk- inflammationshämmande, förebyggande för blod och mage och extra smärta. Men nu har jag trappet ner till 11 tabletter.... Lugnare om nätterna- åtminstone lite. Men fortfarande många spännande äventyr.
 
Solen är framme idag, kanske dags för kryckpromenad utomhus men jag får lyssna till sjuksköterskans skarpa uppmaning, hon följde upp status i veckan;: Nu pratar vi inte några kilometerpromenader!! Hör du det?
Tyvärr är det isgata nu efter mildvädret... Men dubbar finns på kryckorna. Får hugga i dem i isen och låtsas att man bestiger en glaciär. Vi får testa lite...
 
Tur att det är mycket sport att titta på. Kallas comeback efter sjukdom kan vi kalla lyckad. Starkt. Nu är norskarna tillbaka vilket innebär att min favorit Diggins får tuffare att vinna.
 
Fru Syd försöker övertyga mig om att Cheltenham v/s Manchester City FA-cupen skall ersättas av "Fångarna på fortet", nej det var "Stjärnorna på slottet" som kommer upp. "Nog står du ut en timme" säger fru Syd. Ja visst säger jag glatt!
 
Väldigt ovan med att hålla mig stilla, säger Syd. Men jag har i alla fall kommit i läs-mood, Läst ut "Vardagar 3" av Lundell - mycket bra! "Familjen" har jag nämnt tidigare-  mycket bra! Så har jag läst en Ranelid; "Bill Nilssons sista vita skjorta" - nej inte min stil och så nu Klas Östergrens Renegater- mycket bra.
 
Lyssnar gör jag dock för lite men en spännande skiva dök upp för några dagar sedan. Ni skall få ett smakprov..Och nog såg Keith lite piggare ut då, 1988, det gjorde vi kanske allihop.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0