Covid19 skapar nya insikter

Inte nog med att Coronapandemin lägger sig som en våt filt över de flesta av våra aktiviteter så är Syd fortfarande inne i sin rehab efter höftoperationen. Det blir bättre och bättre men det är fortfarande utan tunga träningspass, jobb i skogen och då tjälen fortfarande finns kvar så får vårbruket vänta lite. Vi har nått till promenader med en krycka och ibland utan, sjukgymnastprogram + armhävningar och från idag plankan.
Fru Syd tycker dock att cykeln får vänta. Lär dig nu Syd, ta INTE i för mycket!
 
Hur som helst, situationen gör att det blir lite tid över till annat som till exempel att se lite mer på TV och jag förstår er läsare om ni nu blir chockade när jag avslöjar att;
 
Förra helgen såg jag nästan hela Mello, vilket aldrig hänt tidigare och
igår såg jag nästan 45 minuter på Let´s Dance, vilket heller aldrig hänt tidigare. Efter några dansare så föreslog jag dock lite försynt att jag kunde gå ner i källaren och kolla Brighton-Newcastle instället.
 
 
I och för sig var det är riktigt sömnpiller det också, åtminstone under större delen av första halvlek och hos mig själv blandade känslor då jag hyser stor sympati för Graham Potter i Brighton samtidigt som jag verkligen vill att Newcastle skall klara sig kvar. Undrar dock om Steve Bruce är kvar säsongen ut nu efter gårdagens 0-3 förlust.
 
Det finns dock en del annat som är intressant att se som t ex dokumentären "Världen efter Trump", värd att se. Luther säsong fem hade jag sett fram emot men konstaterade att den hade jag redan sett på play någonstans för ett bra tag sedan. Och även om Luther är en favorit så ser jag inte två gånger på samma omgång.
 
Vårdagsjämningen är passerad och vi går mot ljusare tider, känns bra! Och så hoppas vi att det kan blir ordentlig fart på vaccinationerna i alla nationerna.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0