Första advent 2021 i sponsorernas sällskap.

Kan konstatera att det ännu är en bit kvar tills Syd James blir en influencer i världsklass. Besöksantalet per dag toppar kring 30 för att andra dagar obehagligt tydligt närma sig nollstrecket. Vi i Syd James måste hitta andra vägar att attrahera och få fler "likes". Vilka områden måntro?
 
Mode brukar vara populärt och då jag kan berätta att jag förra lördagens besökte Bergströms kläder i Smedjebacken!! Detta är reklam, bara så ni tänker på det. Eftersom jag inte var ensam att följa med på shoppingsturen till Smedjebacken,  (reklam igen!) så blev det inte bara den kostym som jag skulle köpa utan även skjortor (märke Oscar!!) och byxor (märke, ja vad tusan hette dom nu ingen. ?) Och så åkte vi Volvo (reklam, produktpklacering) hem. Och så var årets modeinköp över.... nej mode är nog inte rätt.
 
Musik, nej det skriver jag ju redan om och jag kan ju inte gå över till att gilla "Så mycket bättre" (reklam för TV 4) eller scooby doo, digi dej. eller vad det heter det där programmet med Lasse Kronér (reklam!) på går på fredagskvällarna. Nej musik är nog inte framgångsvägen. Nej det måste vara något annat som läsarna riktigt längtar efter. Och vad är det? Jo det är!!
 
Relationer!! Jag skall skriva om relationer! Skall kolla med fru Syd vad hon säger, spännande avslöjanden, sensationer och en massa ..... Vad säger du fru Syd? Va? 
 
Jaja, hur som helst Premier League (reklam!) har full omgäng i helgen. Och i veckan när det var Champions League (reklam!) så följde jag matchen Bristol City-Stoke istället efter att fru Syd lagt sig (liten,liten relationsgrej smög jag in här). 
 
Vad har allt detta med första advent att göra? undrar ni nu. Ja ingenting faktiskt, jag kom bara på det att det är advent idag. Tittar just nu ut över lite regntungt skånsk landskap (reklam!!) efter att ha vaknat vid 7-tiden, konstaterat att jag kan ligga en stund till. Jag somnar om, har uppfattningen att jag sovit jättelänge till (i IKEA-SÄNG FRÅN 1979! REKLAM!) , går upp, tvättar mig, sätter på tevatten och kan konstatera att klockan är 07.28 så den där omsomningen var ganska kort.
Vi åt julbord på Solgården igår, jättebra! (Reklam!!) Toppen men nu är jag konstigt nog hungrig igen (Reklam!!..... nej kanske inte egentligen). Så jag skall drika te, Earl Grey (Reklam!!) och äta bröd från Mellbybagaren (reklam!!) och bröd från Dala-Järna (reklam)
 
Så ni som nu fått reklam; Bergströms, Smedjebacken, Volvo, TV 4, Kronér, Premier League, Champions League,  Skåne, Solgården, Earl Grey (ej släkt med Fifty shades of Grey), Mellbybagaren, och Dala-Järna hör bara av er så skall vi nog ordna en faktura!
 
Ha en skön första advent , gå till Svenska kyrkan (reklam!!) och tänd ett ljus från Liljeholmens (reklam). 
 
Va tusan det är kommer att bli bra tror jag. Fru Syd! Är du vaken fortfarande? Det ordnar sig det här, Syd kommer att bli lönsam . Och då slipper vi frågan "Är du lönsam lille vän ?) Den gamla Hoola Bandoolalåten (reklam!!). Herregud (reklam!!) det blir bättre och bättre det här.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0