Fjärde advent

Märkligt fort går det! Och så ett avslutande fotbolls-VM denna söndag. Jag kunde ganska lugn åse finalen eftersom jag inte har några starka känslor för vare sig Argentina eller Frankrike. Men bra match var det.
 
Avslutande vecka inför jul, rally som vanligt... Själv har man ju planerat julen sedan januari, men konstigt nog så är man inte färdig med någoning ändå. Frågade just fru Syd ikväll hur vi har det med julklapparna. Jodå det fanns en del på gång och klart.....
 
I veckan som gick började jag dock distribuera min jul-CD. Riktigt nöjd är jag, vi får se vad lyssnarna tycker. Ett exemplar går till Randy i US, han är f ö på tråden just nu hör jag....tråd och tråd vi moderna människor "facetimar" förstås. Jag går ifrån en stund nu och pratar med J and R......
 
En hel del snö i Minnesota ser jag. träden tungt belastade. Snow mobile is outside.
 
Här är det också snö men det har smält en del, snöade igår men milt idag. I och för sig bra för elräkningen som definitivt ökade i veckan när temperaturen sjönk ner mot -20. Det har gått riktigt bra men elsparandet i oktober och november men nu brakade det iväg åt helt fel håll. Sedan vill man ju ha en vit jul och kunna åka skidor på längden. Vi hoppas på det bästa; lagom kallt dvs max . 5 och snö.
 
Körde lite vedarbete idag, har några jättestockar som ligger och som jag tar i omgångar. Motorsågssvärdet når inte igenom men med spett och grannens hjälp lyckades vi riulla stocken så jag kunde kapa merparten. Tungt är det. Jättetungt. Tur att man är ung och stark.
 
Sitter i arbetsrummet denna kväll, arbetsrum kanske är att ta i eftersom det mest påtagliga är en massa vinylskivor som jag har här och funderar över och tittar på. Skall sälja en del är planen. 
 
Skall jag sälja "Sonics Rendevous"? "Dag Vag"? "John Holm" ? Några "Pink Floyd" kan jag nog sälja. "Darkside of the moon" har jag många av. 
 
Men nu blir jag orolig, jag hör att fru Syd sjunger jullåtar på Facetime. Nu är det väl bara J i publiken men i alla fall.  Måste erkänna att jag har lite svårt för julsånger och julshower förutom "Fairytale of New York" förstås.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0