Oro över oron

 Först kan jag berätta att Corpus Sternii och jag mår bättre, har väl inte mått dåligt men Sternii har gjort sig påmind hela tiden. Läkaren sade sex till åtta veckors läktid och nu har det gått sex så i igår styrdes Corpus mot vedhögen. Ja, jag känner lite mer idag men det är nog normalt.
 
Nu var det dock inte det vi skulle skriva om idag utan om oron.
 
Vi har oroat oss sedan i höstas att vintern skulle bli så kall att elen skulle kosta hur-mycket-som-helst per koliwatttimme. Nu har vintern passerat och då skulle man kunna bli lite lugnare. Nej då blev det väldigt varmt i april, ja en vecka i alla fall. Och då skulle vi oroa oss för det. 
Hörde igår om någon som hade hört, var man ni hör det?, att det skulle bli en kanonsommar i år. Klart oroande.
 
Och sedan har vi inflationen, och vi har räntor och vi har Ukraina. Jag undrar om Putin försöker driva på något år till och sedan hoppas på att Trump vinner valet i USA och att stödet till Ukraina då skulle börja svikta? Oroande.
 
Och så har Erdogan ont i magen, ja det får han oroa sig över själv. Men å andra sidan, man vet ju själv hur det är när man har ont i magen. Blir man på bättre humör, ser omvärlden mer positivt? 
 
Sporten skall vi injte tala om, jag klagade hos fru Syd häromkvällen: tänk att inga resultat går som man vil!  Fru Syd är inte helt ointresserad av Premier League, men jag måste erkänna att hon inte är pådrivande när matcher nu går i stort sett varje kväll. Klart att man oroar sig för West Ham, är ingen Evertonfantast men vill inte att de skall åka ur. Oroande.  Och så ser det ut som om titeln riinner ur händerna (fötterna kanske) på Arsenal. De möter Chelsea imorgon, ett Chelsea som verkar totalt under isen. Potter försvann, Lampard kom in- effekt? Noll! Klart oroande även om jag på just den punkten oroar mig mycket mindre nuförtiden. Känslan försvann med oligarken och har inte återkommit...
 
Tack och lov är det inte Leksandsmatcher på sommaren. Så på den punkten kan man i alla fall koppla av, för stunden.
 
Helgdag idag, då har man varit uppe sedan kvart i sju. Kunde inte sova längre. Det var säkert orons fel det också. Dåligt väder, för varmt, för kallt, glömt ta upp mjukt bröd ur frysen, presenning på då det varnas om snö. Klart man känner sig orolig..
Enda lugnande är att jag har en klar idé nu om årets sommar-CD. Fick inte godkänt på första spelningen igår kväll, spelade för fru Syd. Men hon verkade lite trött, lite orolig kanske?
 
NU skall jag vara lugn en stund! Sköna maj välkommen! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0