Stress?, nejdå bara lite ivrig kanske

I förra inlägget avhandlade vi oro över all oro, idag skall vi avhandla "stress".
 
 
Syd fick frågan i veckan: Känner du dig stressad?
Lugnt svarade jag; Stressad, jag? Nej det här att man aldrig kan ta det lungt och koppla av det är INTE stress säger psykolog Syd.
Det är nog mer kopplad till förra veckans "oro"... eller?  Låt vara att både fru Syd och barnen Syd tycker att Syd har ett stressbeteende. 
Vänta, vad säger du fru Syd?.. Jaha säger ALLA det, hmm? Grannarna också? Hmm. 
 
Men så idag så tänkte jag lugnt byta hjul på skottkärran. Avmontering gick bra, ja rätt bra. Och sedan tog jag bilen till Byggfirman ByggMax och kom glatt intågande i butiken och möttes av två inte alltför engagerade yngre herrar vid disken. Varvid följande dialog utspann sig 
- Har ni hjul till skottkärra?, frågade jag
- Ja det har vi!
- Jaha, var hittar jag det?
- På lagret
- Och hur tar jag mig till lagret?
- Endera går du via butiken eller så går du på utsidan.
- Jaha, om jag nu skall gå insidan hur går jag?.
- Gå längst bort, ta höger  och så trycker du ner det gröna handtaget på dörren.
 
Sagt och gjort, jag hittade lagret och så småningom även hjulen till skottkäran. Då uppenbarar sig plötsligt en av de två "engagerade" herrarna och meddelar:
- Vi säljer inte lösa hjul till skottkärror, Du måste köpa en hel skottkärra!
- Jajha, det kanske inte det jag hade tänkt, jag får väl titta om någon annanstans, annars kommer jag väl tillbaka, säger undertecknad och åker till Biltema.
 
Där hittar jag hjul och går till kassan. Betalar och frågar om de har någon pump så jag kan pumpa däcket. Det har man inte så jag tar bilen och åker mot "OK". Vad tusan, om det nu är 40 km kör då 40! Hörni, gasa lite, jag tänker att det här däcket tar ju hela dagen men det är bättre jag ändå åker tll OK för det tar längre tid att koppla in kompressorn hemma.. Svänger glatt in på macken och bort till "Luft och Vatten". Trasig! Vad är det för dj---a skylt åååååååå nu måste jag åka till Tanka!!
Drar iväg, men herregud är alla ute och åker denna föremiddag? Traktor! Mötande trafik. Tittar på klockan, närmar sig halv elva. Skyndar in på "Tanka" och där fungerar luftklockan, men inte därcket. Det läcker, värre än ett såll. Pumpar i luft, tre och halv sekund senare tomt. Irritationen ökar och proceduren upprepas och tillbaka till Biltema (jag förstår inte att alla måste köra SÅ långsamt, om det är 40 håll 40, minst, vi är vissa som har lite bråttom så här på helgen) Tillbaka till butiken och returdisken och efter en evighet (inte rikigt kanske) kommer en man med ett nytt däck som man pumpat!! Av samme man så för så där 26 minuter sagt att de inte hade någon pump. (Jag säger inget men grymtar lite tror jag)
 
Jag kommer hem till fru Syd: Vilken dj...a föremiddag! Hela dagen har ju gått!
- Överdriver du inte nu Syd,? Klockan är ju bara kvart i elva...säger fru Syd
 
Sedan tog jag en kopp kaffe i solen...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0