CD "No More War II"

Som ni vet så ställer jag samman två olika CD per år, en inför sommaren och en inför julen. För sju år sedan (oj är det så länge sedan?) gjorde jag en CD med temat;  "No More War". 2017 alltså. Kommer inte ihåg varför jag valde det temat men helt klart så var ju den förhoppningen helt fel. Tyvärr!
 
Ett fullt rasande krig i Europa efter Rysslands fullskaliga invasion i/mot Ukraina. Sedan har vi mellanöstern med Israel och Hamas. Inte direkt fred på jorden. 
Hittade fordralet till "No More War" på kontoret vilket gav idén om en uppdaterad version som nu är klar.
 
Ni som brukar få, meddela så får ni gärna denna "extrautgåva" Jag vill säga att denna skiva/låtlista kräver mer lyssning, musiken är bra (tycker jag), texterna är viktiga för att kunna följa hela tanken med skivan:
Jag börjar med en låt som heter "End" sedan kommer ett frågande kring världens utveckling, uppmarschen, in i kriget, ifrågasättande, rädsla.
 
I mittpartiet blir det lite jobbigt med låtarna "I don´t wanna be a soldier" och efterföljande
"Fool Metal Jack". Lyssna in texterna även om det är av och till är lite stökigt. "Fool Metal Jack" är ingen hård rock, men hård "

"I hear someone is  shouting for help, I think it is me, it ought to be me..."

 
Sedan kommer partiet att det här gick inte bra, det går sällan bra för soldaterna och det är jobbigt för anhöriga när ingen kommer hem utan att det istället blir  "Knockin'  on heaven's door" och de skyldiga går fria.
 
Jag hoppas ni vill lyssna, musikaliskt bra men en känsloresa, åtminstone för mig, även efter ett antal lyssningar. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0